۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۱۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85503303
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۶۱ درصد از اعتبارات عمرانی ملایر تخصیص یافت

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: مجموع اعتبارات عمرانی تخصیص یافته سال ۱۴۰۲ در استان همدان ۵۸ درصد و در ملایر ۶۱ درصد است که تخصیص اعتبارات عمرانی این شهرستان سه درصد بالاتر از میانگین استانی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز یکشنبه در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر اظهار کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بالاتر از ۵۰ درصد و برخی دیگر زیر ۵۰ درصد و پایین‌تر از میانگین استانی جذب اعتبارات داشتند که باید در فرصت باقیمانده نسبت به تخصیص باقی مانده اعتبارات تلاش کنند.

وی افزود: حدود ۹۵ درصد از اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها و تنها چهار تا پنج درصد اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی می‌آید و مابقی اعتبارات را مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از وزارتخانه‌ها و ادارات کل مربوطه پیگیری کنند.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه اعتبارات ملی رقم بالایی است که باید با تلاش مدیران جذب شود، بیان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از ظرفیت نمایندگان مردم ملایر در مجلس برای جذب اعتبارات ملی استفاده کنند و سهم این شهرستان را از ادارات کل و اعتبارات ملی بگیرند.

اسماعیلی بر لزوم ایجاد منابع برای این شهرستان توسط مدیران ادارات تاکید کرد و گفت: هم اکنون که در ماه‌های پایانی دولت سیزدهم هستیم، نباید ذره‌ای در ارائه خدمات به مردم و فعالیت‌های عمرانی تعللی ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت شهید آیت‌الله رئیسی اسطوره شد و باید خاطرات خوبی از این دولت برای مردم باقی بماند، اظهار کرد: کار و خدمت یک ذره نباید کُند شود و مدیران باید تا آخرین روزهای کاری دولت سیزدهم با انگیزه و با جدیت پای کار باشند.

فرماندار ویژه ملایر تاکید کرد: کارهای بسیاری در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم انجام شده و مدیران موظف هستند این خدمات و دستاوردها را به مردم بگویند و شهروندان نباید یک ذره احساس تغییر کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه این شهرستان در برگزاری میزهای خدمت و اجرای مصوبات آن پیشتاز است، گفت: برگزاری میز خدمت‌های ادامه پیدا خواهد کرد و مصوبات آن باید توسط مدیران به ویژه در روستاها با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

اجرایی شدن ۲۴۵ پروژه در شهرستان ملایر

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر نیز بیان کرد: سال گذشته حدود ۱۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بودجه عمرانی برای استان همدان مصوب شد که حدود ۵۸ درصد آن تخصیص پیدا کرد که سهم شهرستان ملایر از این رقم ۲ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال و حدود ۱۱ درصد اعتبارات استان بود.

«ایرج کریمی» ادامه داد: از لحاظ تعداد پروژه‌ها سال گذشته از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه در کل استان همدان، ۲۴۵ پروژه به شهرستان ملایر اختصاص داشت که از این تعداد حدود ۴۴ درصد مربوط به پروژه‌های روستایی، ۴۲ درصد در نقاط شهری و ۱۴ درصد پروژه‌هایی بود به صورت مشترک در شهر و روستا بود.

وی بیان کرد: ۱۹ درصد از پروژه‌های سال گذشته به صورت امانی با ۱۰ درصد اعتبارات این شهرستان و ۶۰ درصد پروژه‌ها با ۵۵ درصد اعتبارات به شکل پیمانی اجرایی شد و برخی پروژه‌ها نیز به صورت امانی و پیمانی مشترک بودند که ۲۴ درصد را با ۳۴ درصد اعتبارات این شهرستان شامل می‌شود.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان ملایر یادآور شد: از لحاظ چگونگی توزیع اعتبارات بین فصول عمرانی در سال گذشته، ۴۱ درصد اعتبارات مربوط به فصل توسعه خدمات و شهری و عشایری بود و از لحاظ توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های اجرایی، پارسال سال بسیار خوبی برای برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان بوده است.

کریمی با اشاره به اینکه اعتبارات سال ۱۴۰۳ استان همدان رسما به استان ابلاغ نشده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که ۳۴ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت، استانی و توازن اعتبار به استان همدان ابلاغ شود و خوش‌بین هستیم تا پایان خرداد اعتبارات ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha