۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85503514
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خوزستان: صنایع پاک در استان توسعه یابد

۲۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85503514
استاندار خوزستان: صنایع پاک در استان توسعه یابد

اهواز- ایرنا- استاندار خوزستان گفت: توسعه صنایع پاک برای حفظ و صیانت از سلامت مردم استان باید در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، علی اکبر حسینی محراب یکشنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: توسعه صنایع پاک در استان باید به یک دغدغه و اولویت در استان تبدیل شود تا کمترین آسیب به سلامت مردم با گسترش واحدهای تولیدی وارد شود.

وی گفت: تنها در صورتی باید با ایجاد صنعتی که با آلودگی همراه است موافقت شود که ارزش افزوده، درآمد و اشتغالزایی بالایی برای استان داشته باشد.

حسینی محراب اظهار کرد: به عنوان مثال فولاد سازی‌ها یکی از صنایع آلوده دنیا هستند و احداث این صنعت در استان زمانی ضرورت دارد که توجیه اقتصادی و اشتغالزایی چشمگیری درپی داشته باشد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برابر با مصوبه دولت تمام صنایع باید آب مورد نیاز خود را از دریا و یا از محل آب‌های نامتعارف ( غیر از آب شرب و پاک) تامین کنند.

توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در شمال و غرب خوزستان

حسینی محراب اظهار کرد: در شمال و غرب استان کشاورزی بسیار رونق دارد به همین دلیل توسعه صنایع تبدیلی و پاک در حوزه کشاورزی این مناطق ضروری است.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی کشاورزی در کنار اشتغالزایی باعث کاهش آلودگی حاصل از صنایع در استان نیز می‌شوند به همین دلیل باید در این بخش با قوت بیشتری کار شود.

یکی از کمبودها و ضعف‌های حوزه کشاورزی استان توسعه نیافتن صنایع تبدیلی کشاورزی است که باعث کاهش ارزآوری این بخش در صادرات شده است.

تجمیع ردیف تسهیلات اشتغالزایی در تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۳

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه طرح اعتباری تبصره ۱۸ از امسال به عنوان تبصره ۲ مطرح است گفت: این ردیف بودجه‌ای امسال ۱۶ تبصره دارد و توزیع اعتبار در قالب این طرح با عنوان تبصره ۲ انجام خواهد شد.

حسینی محراب اظهار کرد: پیشنهاد وزارت کار بر این است که این توزیع اعتبار به تعاونی‌ها اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، در شورای برنامه‌ریزی استان ۲ دستور کار بررسی طرح توسعه شرکت ساعی به منظور روغن کشی کلزا در دزفول و آغاز فرآیند طرح مطالعاتی فولاد ماهان در گتوند مطرح شد.

در این نشست با طرح توسعه شرکت ساعی در زمین‌های زراعی مخالفت و مصوب شد تا فرماندار دزفول زمین غیرزراعی در این خصوص تعیین کنند.

همچنین در نشست شورای برنامه ریزی استان با انجام طرح مطالعاتی شرکت فولاد ماهان گتوند موافقت شد، این شرکت در تولید میلگرد و آلیاژ فعالیت خواهد کرد.

هفت طرح تولیدی و صنعتی پیشنهادی کارگروه زیربنایی نیز در این نشست بررسی و مقرر شد در نشست بعدی به صورت کارشناسی به این طرح‌ها پرداخته شود.

بر اساس این گزارش در نشست شورای برنامه‌ریزی امروز اعتبار تخصیص یافته تبصره ۲ ( تبصره ۱۸ سابق) به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال به استان عنوان شد که قرار است به ۱۴ دستگاه تعلق گیرد.

این اعتبار با اولویت طرح‌های تعاونی به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha