۱۸ طرح آبیاری نوین در میاندوآب آماده افتتاح است

مهاباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: ۱۸ طرح آبیاری نوین با بیش از ۳۸ میلیارد ریال هزینه در این شهرستان همزمان با هفته جهاد کشاورزی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

رضا مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی های انجام‌ شده همزمان با هفته جهاد کشاورزی ۱۸ طرح اجرای سامانه نوین آبیاری در مجموع به مساحت بیش از ۵۹ هکتار و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۱۰۵ میلیون ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: ۸۵ درصد اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ها از محل اعتبارات بلاعوض دولتی به مبلغ ۲۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تأمین شده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این ۱۸ طرح افزایش راندمان آبیاری و صرفه‌جویی در مصرف آب، سهولت انجام عملیات زراعی، ارتقای عملکرد در واحد سطح و افزایش درآمد کشاورزان است.

وی با بیان اینکه این ۱۸ طرح در اراضی کشاورزی ۱۴ روستای شهرستان میاندوآب اجرا شده است، گفت: با آغاز بهره‌برداری از این طرحها علاوه بر ۲۶۶ هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی، برای ۳۱ نفر به‌صورت مستقیم و پایدار زمینه اشتغال فراهم شده و تعداد ۲۶ خانوار نیز از مزایای این طرها بهره‌مند می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب با تأکید برتبیین دستاوردهای دولت در حوزه توسعه پایدار بخش کشاورزی در هفته جهادکشاورزی افزود: برگزاری آئین بزرگداشت هفته جهاد کشاورزی، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا ، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و امام‌جمعه شهرستان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نشست خبری، ملاقات مردمی، مراسم روز مزرعه و ارائه خدمات رایگان توسط شرکتهای خدمات مشاوره‌ای فنی و مهندسی کشاورزی این شهرستان از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در میاندوآب است.

مدیر جهاد کشاورزی گفت: دشت میاندوآب با دارا بودن ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۲۶ هزار بهره بردار بخش کشاورزی، وجود منابع خاک حاصلخیز، اقلیم مناسب و سازگار و تولید سالانه بیش از ۸۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می شود.

از ۲۱ تا ۲۷ خردادماه، به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha