۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85504110
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تغییر ساعات کار ادارات بوشهر کاهش ۴۰ مگاواتی برق در پی داشت

بوشهر- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: اجرایی شدن مصوبه هیات دولت مبنی بر تغییر ساعت کار دستگاه‌های اجرایی باعث کاهش ۴۰ مگاوات مصرف برق در این استان شده است.

«غلامرضا حشمتی» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای حفظ پایداری شبکه سراسری برق و کاهش ناترازی تولید و مصرف برق، ساعت کار ادارات از ۱۶ خرداد به ۶ صبح تا ۱۳ تغییر تغییر کرده است.

وی افزود: در ۲ هفته گذشته با افزایش چشمگیر دما در این استان مصرف برق با ۱۰ درصد افزایش میزان مصرف را به یکهزار و ۹۶۰ مگاوات افزایش داد.

حشمتی تصریح کرد: این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ افزایش زیادی داشته که اهمیت تامین برق پایدار برای هم استانی‌ها در این روزها را دوچندان کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ادامه داد: با کاهش و تغییر ساعت کاری دستگاههای اجرایی در سطح ملی انتظار کاهش یکهزار مگاوت برق و ۵۰ مگاوات در سطح این استان است که تاکنون ۴۰ مگاوات محقق شده و با نظارت و کنترل بیشتر بر نحوه رعایت ساعت کاری در دستگاهها انتظار است ۱۰ مگاوات دیگر کاهش یابد. 

برخورد جدی با استخراج رمز ارزها

وی یادآور شد: برخورد جدی با استخراج رمز ارز از دیگر راهکارها در راستای تامین برق پایدار و کاهش مصرف است که این مهم با هماهنگی دستگاه قضایی، نیروی نظامی و انتظامی برخوردها با افراد سودجو تشدید شده و سه مورد رمز ارز غیرمجاز شناسایی و برخورد شد.

حشمتی بیان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده و سوء استفاده افراد سودجو از شبکه برق و تاسیسات یارانه‌ای برق می‌توانند با شماره ۱۲۱ یا دفتر حراست تماس گرفته و گزارش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: مطابق سنوات گذشته تفاهمنامه‌ای با وزارتخانه جهادکشاورزی و صنعت و معدن و تجارت امضا شده که در فصل تابستان با کاهش برق مصرفی بخش کشاورزی و صنعت در پیک بار تامین برق در بخش مشترکین خانگی به درستی انجام شود.

۱۹ ساعت برق رایگان در ازای خاموشی پمپ چاه‌ها

حشمتی گفت: به ازای خاموشی پمپ چاه‌های کشاورزی به مدت پنج ساعت در روز بخش کشاورزی ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت می کنند و طبق توافق با شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در هفته تنها یک روز محدودیت برق برای صنایع اعمال می شود و ساعت کاری در این یک روز به جمعه موکول می‌شود که این روز برای شهرک‌های صنعتی مختلف، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این محدودیت مصرف برای صنایع حساس از جمله مرغداری ها و صنایع آسیب پذیر استثنا است افزود: ساعت های ۱۳ تا ۱۸ و ۱۹ تا ۲۳ پیک های بار مصرف انرژی است که مشترکین در این ساعات از به کار بردن وسایل پر مصرف و غیر ضروری مانند جاروبرقی، لباسشویی، ظرفشویی و اتو خوداری و استفاده از این وسایل را به ساعات اولیه صبح و ساعات انتهایی شب موکول کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهرادامه داد:پارسال برای مشترکین خوش مصرف برق پاداش خوبی در قبوض خانگی اعمال شد و امسال هم مطابق سنوات قبل هر مشترک خانگی که کاهش مصرف داشته باشدبه ازاء هر کیلووات کاهش مصرف پنج هزار ریال پاداش در صورتحساب برق آنها در این سه ماهه تابستان لحاظ می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha