۹۰ درصد منابع تخصیصی بسیج سازندگی استان مرکزی به بانک‌ها معرفی شد

اراک - ایرنا - مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: این سازمان با تلاش شبانه‌روزی و اهلیت سنجی متقاضیان ایجاد اشتغال و کارآفرینی، موفق به معرفی بیش از ۹۰ درصد از منابع تخصیصی خود به بانک‌ها شد.

سرهنگ سعید فرامرزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با وجود اینکه سهم تسهیلات تکلیفی این سازمان در سال جاری، ۷۰ درصد کاهش یافته اما، با تلاش جهادی و در بازه زمانی کمتر از سه ماه (زمستان ۱۴۰۲) از محل اجرای طرح‌های اشتغال متقاضیان بازدید و ضمن اهلیت سنجی درخواست‌های ارایه شده، بیش از ۹۰ درصد منابع در اختیار جذب و پرونده افراد پس از تکمیل مدارک از طریق سامانه Tek به بانک‌های عامل ارجاع شد.

وی بیان کرد: از مجموع پرونده‌های ارجاعی توسط بسیج سازندگی به بانک‌های عامل تاکنون بیش از ۷۰ درصد این پرونده‌ها به ارزش ۸۶۰ میلیارد ریال با موفقیت بسته و منجر به واریز تسهیلات به حساب افراد شده تا نسبت به شروع فعالیت‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی خود اقدام کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: با توجه به تعیین پایان خردادماه توسط بانک مرکزی برای ادامه واریز تسهیلات به حساب متقاضیانی که توسط سازمان‌ها و نهادها به بانک ارجاع شده، امید است با اهتمام جدی شبکه بانکی کشور، نسبت به واریز مابقی پرونده‌ها نیز اقدام شود.

سرهنگ فرامرزی با اشاره به عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد، عنوان کرد: عملکرد این سازمان در ثبت اشتغال در سامانه رصد در سال ۱۴۰۲ به میزان ۴۱۰ تعهد هدفگذاری شده بود که با ثبت یک‌هزار و ۲۵ نفر در این سامانه، بسیج سازندگی استان مرکزی رتبه اول دستگاه‌های اجرایی استان را در این زمینه به خود اختصاص داد.

وی، از کسب رتبه اول کشور در صحت عملکرد این سازمان در سامانه رصد خبر داد و گفت: بر اساس گزارش اداره کار، در این زمینه نیز با عملکرد ۱۰۰ درصدی، رتبه اول کشور را در بین دستگاه‌های ذیربط کسب کرده‌ایم.

وی در خصوص منابع جذب شده برای اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال اعتبار در سال جاری از محل جز ۳ و ۴ تبصره ۲ قانون بودجه کشور منابع جذب شده که این سازمان متعهد است با این منابع نسبت به ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۱۰۰ نفر در سطح استان اقدام و در زمینه اشتغال و کارآفرینی نقش‌آفرینی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha