۲۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷
کد خبر: 85504175
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تعداد رشته‌های تحصیلی در دانشگاه صنعتی همدان

همدان- ایرنا- مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی همدان گفت: با موافقت شورای گسترش آموزش عالی چهار رشته تحصیلی جدید به گروه آموزشی این دانشگاه اضافه شده و تعداد رشته‌ها به ۲۲ رشته‌های تحصیلی رسیده است.

دکتر ابوالفضل شجاعیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت بالای دانشگاه صنعتی همدان و تقاضای دانشجویان، موضوع اضافه شدن چند رشته جدید در دوره تحصیلات تکمیلی به شورای گسترش آموزش عالی ارسال و با موافقت این شورا چهار رشته به گروه آموزشی این دانشگاه افزوده شد.

وی اظهار کرد: با موافقت این شورا، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مجوز پذیرش دانشجو در سه رشته گرایش کارشناسی‌ارشد و یک رشته گرایش دکترا در دانشگاه صنعتی همدان صادر شده است.

شجاعیان تصریح کرد: امسال مجوز دوره‌های کارشناسی‌ارشد در سه رشته مهندسی مواد (گرایش شکل‌دهی فلزات)، مهندسی معدن (گرایش مکانیک سنگ) و مهندسی کامپیوتر(گرایش علوم داده) و همچنین مهندسی پزشکی(گرایش بیوالکتریک) در مقطع دکترا صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ‏ایجاد این رشته‌های تحصیلی با توجه به سیاست‌های کلان توسعه‌ای دانشگاه صورت گرفته است، تصریح کرد: با راه اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی در این رشته‌ها، شاهد رشد و اعتلای آموزش دانشگاهی و ارتقای شاخص‌های پژوهشی دانشگاه صنعتی همدان خواهیم بود.

مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی همدان گفت: چندی پیش نیز مجوز پذیرش دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در سال جاری از سوی سازمان امور دانشجویان برای دانشگاه صنعتی همدان صادر شده بود.

وی تاکید کرد: دانشگاه‌های ما سطح علمی قابل توجهی دارند و با توجه به سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تلاش داریم دانشجویان کشورهای منطقه را پذیرش کنیم.

شجاعیان بیان کرد: دانشگاه صنعتی همدان زیرساخت‌های لازم را برای تحصیل دانشجویان بین الملل فراهم کرده است و آمادگی کامل برای پذیرش این دانشجویان را داریم.

وی افزود: هم‌اینک بیش از ۲ هزار دانشجو در سه مقطع تحصیلی در دانشگاه صنعتی همدان مشغول به تحصیل هستند و از سال ۱۳۸۵ تاکنون بیش از چهار هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه به جامعه صنعتی کشور معرفی شده‌اند.

به گزارش ایرنا، موافقت اصولی راه‌اندازی دانشگاه صنعتی همدان در سال ۱۳۸۳ صادر شده و در سال ۱۳۸۵ برای نخستین بار در ۲ رشته کارشناسی مهندسی برق و کامپیوتر دانشجو پذیرفته است.

با گذشت ۱۹ سال از آغاز به کار دانشگاه صنعتی همدان، هم‌اینک هفت رشته اصلی زیر شاخه علوم فنی مهندسی در مقطع کارشناسی در قالب هشت گروه آموزشی در این دانشگاه ارائه می‌شود.

این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی نیز در ۱۸ رشته تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد که در ۲ سال اخیر با حمایت‌های دولت، مجموعه پذیرش دانشجو در این دانشگاه تکمیل شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha