مذاکره با خودروسازان داخلی برای استفاده از تاکسی‌های برقی

تهران- ایرنا- معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: عمل نکردن به تعهدات برای تحویل تاکسی‌ها، مانع نوسازی نمی شود چراکه دولت با خودروسازهای داخلی دیگر به‌ویژه در حوزه خودروهای برقی مذاکراتی انجام داده است. 

سید سجاد انوشه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره نوسازی ناوگان تاکسی کشور بر انجام تعهدات خودروسازان برای اسقاط، تعویض، تحویل و نوسازی ناوگان عمومی تاکید کرد و افزود: به صراحت اعلام می‌کنیم که دولت معطل هیچ خودروسازی نخواهد بود و در صورت عدم عمل به تعهدات از سوی خودروسازان، از ظرفیت خودروسازان دیگر استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشتر، قراردادی برای تحویل ۲۰۰ هزار دستگاه تاکسی تا پایان برنامه هفتم توسعه با یکی از خودروسازان منعقد شده بود که در این سال‌ها عمده تاکسی‌ها از این خودروساز بوده است.

انوشه با بیان اینکه این خودروساز تقریباً دولتی، تحویل تاکسی‌ها برای نوسازی ناوگان را از قبل آغاز کرده است، افزود: البته تعداد تحویل‌ها تا امروز رضایت‌بخش نیست که بخشی از آن مربوط به قیمت گذاری و بخش دیگر مربوط به آورده متقاضیان بود.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار داشت: در نشستی که با این خودروساز برگزار شد، مشکلات و موانع برطرف شده است و اکنون باید به تعهدات خود عمل کند.

به گزارش ایرنا، داریوش گلعلیزاده رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط‌زیست روز گذشته ۲۱ خرداد در مراسم رونمایی از اقدامات دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا گفت: از ۲۷ میلیون خودرو تعداد هفت میلیون خودروی فرسوده در خیابان‌های کشور تردد می‌کنند.

مهران سالاریه رئیس سازمان نوسازی ناوگان حمل و نقل وزارت صمت نیز اعلام کرد: برنامه‌های توسعه برای خودروهای برقی و استفاده از آن در حمل و نقل عمومی داریم که اکنون آغاز شده است.

سالاریه به فاکتورهای مشوق برای دارندگان خودروهای فرسوده اشاره کرد و اظهارداشت: مشوق‌های خوبی برای اسقاط خودروها درنظر گرفته شده است که هم برای مراکز اسقاط و هم دارندگان خودرو جاذبه دارد.

وی صدور سه گواهی اسقاط را از جمله مشوق ها دانست و با بیان اینکه سال گذشته ۷۱ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد، افزود: امیدواریم امسال رکورد سال ۱۳۹۳ که بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه اسقاط بود را بزنیم و به مرز ۵۰۰ هزار دستگاه برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha