آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام مسلمیه میزبان هیئت‌های مذهبی

شهر ری - ایرنا - آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام همه ساله و طبق سنوات گذشته، در ایام مسلمیه امسال در تاریخ های ۲۴، ۲۵ و ۲۶ خرداد ماه میزبان هیئت‌های مذهبی خواهد بود.

به گزارش ایرنا ،بنا به سنت دیرینه ایام مسلمیه ، جمعی از هیئت ها و دسته های عزاداری از نقاط مختلف کشور در این مراسم نورانی حضور یافته و به مدت سه شب در قالب دسته های سوگوار به مناسبت ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل، فرستاده امام حسین علیه السلام به شهر کوفه، مراسم عزاداری برپا می کنند.

آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام مسلمیه میزبان هیئات مذهبی

دسته های سینه زن همچنین در صحن های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد حضرت مسلم بعنوان سفیر ابا عبدالله الحسین علیه السلام در کوفه ، نخستین شهید واقعه کربلای حسینی برپا می نمایند.

جلسه هم‌اندیشی هیئات مسلمیه با حضور مسئولین شهرستان ری و مدیران و نمایندگان هیئت ‌های مذهبی و همچنین با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس و دیگر مدیران این بارگاه ملکوتی، در تالار شیخ صدوق(ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌ علیه السلام برگزار شد.

آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام مسلمیه میزبان هیئات مذهبی

این جلسه که به دعوت آستان مقدس از هیئت‌های مذهبی برگزار گردید، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز و سپس با عرض خیر مقدم حجت الاسلام و المسلمین دکتر محسن عرفاتی معاون امور علمی و فرهنگی آستان مقدس ادامه یافت.

حجت الاسلام و المسلمین عرفاتی ضمن اشاره به تشکیل جلسات متعدد داخلی آستان و دستگاه های اجرایی شهرستان ری و همچین تشکیل دو کمیته فرهنگی و اجرایی در این بارگاه ملکوتی بر همدلی و همراهی همگان در برگزاری هرچه باشکوه تر این آیین مذهبی و سنتی تاکید کرد.

در این جلسه حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و رئیس هئیت مدیره خانه مداحان، حرم مطهر حضرت سیدالکریم(ع) را در ایام شهادت حضرت مسلم کانون توجه جهان تشیع خواند و در همین راستا از ذاکران اهلبیت، دقت نظر در نقل مطالب و اشعار با مراجعه به منابع معتبر و پرهیز از مراثی ضعیف و فاقد سند را خواستار شد.

آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام مسلمیه میزبان هیئات مذهبی

در ادامه دکتر باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در سخنانی واقعه عاشورا و کربلا را به عنوان قرارگاه انسان سازی عنوان کرده و با توجه به هجمه های فرهنگی موجود، استفاده بهینه از ظرفیت تریبون‌ها برای تبیین حقایق عاشورا را امری مغتنم برشمرد.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در سخنانی هدف از برگزاری آیین هایی همچون مسلمیه و عرفه را طبق روایتی از حضرت رضا(ع)، احیاء امر اهل‌بیت عصمت وطهارت علیهم السلام دانست و آشنا سازی مردم با معارف آل الله و ارتقا سطح معلومات دینی مردم را از مهترین اهداف این اجتماعات نورانی عنوان کرد.

آستان حضرت عبدالعظیم حسنی در ایام مسلمیه میزبان هیئات مذهبی

در ادامه جلسه، مدیران و نمایندگان هیئت‌ های مذهبی حاضر در جلسه به تبادل نظر و هم‌اندیشی پیرامون مسائل و موضوعات مراسم مسلمیه و برگزاری هرچه بهتر این آئین مذهبی و سنتی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha