۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85504951
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنان افغانستانی در پایتخت پاکستان علیه طالبان تجمع کردند

اسلام‌آباد- ایرنا- جمعی از فعالان حقوق زن وابسته به گروه‌های مختلف بانوان افغانستانی با تجمع در پایتخت پاکستان به دعوت از حکومت سرپرست افغانستان برای شرکت در نشست دوحه اعتراض کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار ایرنا، تجمع فعالان زن و اعضای گروه‌های مختلف مدنی مرتبط با حقوق بانوان افغانستان در اعتراض به تداوم اقدامات طالبان علیه دختران و زنان افغانستانی، در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

این تجمع اعتراضی دیروز (دوشنبه) مقابل باشگاه خبرنگاران شکل گرفت و شرکت‌کنندگان علیه حکومت سرپرست افغانستان شعار سر دادند. آنان رویکرد حاکمان طالبان در قبال حقوق زنان و به ویژه حق آموزش دختران را نیز محکوم کردند.

بانوان افغان با اعلام مخالفت خود با دعوت از طالبان برای حضور در نشست دوحه-۳ که قرار است اواسط تیرماه در قطر برگزار شود، گفتند که حضور طالبان در دوحه به مثابه چراغ سبز کشورها برای به رسمیت شناختن رژیم فعلی کابل است.

آنان همچنین بهبود وضعیت پناهجویان افغانستانی در پاکستان به ویژه قشر آسیب پذیر را خواستار شده و توقف اخراج هموطنان خود از پاکستان را مطالبه کردند.

بسیاری از زنان افغانستانی شاغل در نهادهای دولتی، مراکز آموزشی، بهداشتی و سازمان‌های مدنی پس از سقوط کابل در تابستان ۲۰۲۱ از بیم سرکوب توسط طالبان، به پاکستان گریختند و برخی از آنان همچنان در انتظار انتقال به کشورهای ثالث از جمله انگلیس و آمریکا هستند.

قرار است سومین نشست دوحه با محوریت افغانستان به میزبانی سازمان ملل روز دهم تیر ماه در قطر برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha