هشتادمین مرکز سلامت روانی اجتماعی کشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- چهارمین مرکز سراج دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هشتادمین مرکز سراج کشور در منطقه سیدی این شهر با هدف ارائه خدمات روانی و اجتماعی رایگان و پیشگیری و رفع بیماری‌های اعصاب و روان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مدیر گروه سلامت روانی و اجتماعی این دانشگاه روز سه‌شنبه در این خصوص گفت: راه‌اندازی چهار مرکز سراج در مشهدالرضا(ع) در دستور کار قرار گرفته بود که امروز آخرین مورد آن افتتاح شد.

دکتر ندا اخروی افزود: مراکز سراج در مشهد در مناطق خواجه‌ربیع، توس، وحدت و سیدی به بهره‌برداری رسیده‌اند که تاکنون ۴۷۹ بیمار به سه مرکز سراج مناطق خواجه‌ربیع، توس، وحدت مراجعه کردند و بیش از ۶۰۰ خدمت به آنها ارائه شده که از این تعداد ۲۳۴ نفر از آنها موارد ارجاعی به بیمارستانی بودند.

وی ادامه داد: معتقدیم که باید غربالگری سلامت روان به‌خوبی انجام شود و بیماران بستری در بیمارستان‌های روانپزشکی پس از ترخیص به مراکز سراج معرفی شوند تا این افراد تا زمان رسیدن به وضعیت ایده‌آل روند ادامه درمان خود را زیر نظر این مراکز بگذرانند، حتی اگر برای بیمار امکان حضور در مرکز سراج نبود، پزشکان این مرکز در منزل آن فرد حاضر می‌شوند و خدمت موردنظر را ارائه خواهند داد.

دکتر محمدمهدی ایزدپناه رییس مرکز بهداشت شماره پنج مشهد نیز در این مراسم گفت:مرکز سراج سیدی، پوشش دهنده پهنه‌های سیدی و شهرک شهید رجایی است که این مناطق جزء مناطق وسیع و پرجمعیت شهر مشهد است.

پیگیری روند بهبودی کامل، پیشگیری از عود بیماری در مراکز سراج

رییس بیمارستان ابن سینا مشهد نیز در این مراسم گفت: یکی از مشکلات سال‌های قبل رها شدن بیماران روانپزشکی پس از بهبودی نسبی و ترخیص از این بیمارستان بود و این افراد از خدمات موردنیاز پس از ترخیص بهره‌مند نبودند و با شکل‌گیری مراکز سراج این دغدغه هم برطرف شد.

دکتر علی اکبری افزود:موارد ترخیصی از بیمارستان ابن سینا با هماهنگی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز سراج ارجاع می‌شوند تا که این گروه از بیماران ادامه روند درمان خود را در این مراکز دنبال کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha