کشاورزان کرمانشاهی با انواع سبدهای کودی آشنا شدند + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبدهای کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با حضور شرکت‌های تولیدکننده کود از استان‌های کشور روز سه‌شنبه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در حاشیه این همایش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این همایش آموزشی ترویجی که سومین سال است به میزبانی کرمانشاه برگزار می شود، ۱۷ شرکت تولید کننده کودهای معدنی، آلی و میکرو حضور دارند که آخرین محصولات خود را در معرض دید بهره برداران حوزه کشاورزی قرار داده اند.

سهراب مصطفی هدف از برگزاری این همایش یک روزه را حمایت از تولید کنندگان داخلی در سالی که توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است عنوان کرد و افزود: این شرکت جهت شناساندن انواع محصولات شرکت های تولیدی کود در کشور قراردادهایی را با آنها تفاهم نامه هایی منعقد کرده است که برگزاری این همایش در این راستا برگزار شد.

کشاورزان کرمانشاهی با انواع سبدهای کودی آشنا شدند + فیلم

وی با بیان اینکه در این همایش بیش از ۱۰۰ محصول و سبد کودی تولیدی شرکت های مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است یادآور شد: برای شرکت در این همایش از کشاورزان و باغداران پیشرو و کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان دعوت شده است تا با این محصولات آشنا شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: از مجموع شرکت های حاضر در این همایش سه شرکت جزو شرکت های دانش بنیان هستند که تولیدات تازه خود را در این مراسم معرفی کرده اند ضمن آنکه از استان کرمانشاه نیز سه شرکت حضور دارند که یکی از آنها جزو شرکت های دانش بنیان است.

تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصولات کشاورزی، باغی و دامی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایرنا، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی،۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

کشاورزان کرمانشاهی با انواع سبدهای کودی آشنا شدند + فیلم

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha