۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبر: 85505436
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هزار میلیارد ریال وام ازدواج به زوج‌های جوان یزد پرداخت شد

یزد- ایرنا- معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال وام ازدواج بر اساس مقررات به زوج‌های جوان مناطق مختلف استان پرداخت شد.

" علیرضا محمدی " روز سه‌شنبه به مناسبت هفته ازدواج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات توسط بانک‌های عامل در یکسال گذشته به یک هزار و ۲۱۹ زوج جوان در ۱۲ شهرستان استان یزد پرداخت شده است.

وی به سایر اقدامات اشاره و ادامه داد: در این مدت یک هزار زوج جوان در ۱۲ شهرستان در ۲۱۲ کارگاه مشاوره قبل از ازدواج شرکت کردند و توسط مشاوران زن و مرد مجرب، آموزش‌های لازم زندگی زناشویی و همچنین مهارت‌های مورد نیاز به صورت تئوری و عملی را فرا گرفتند.

این مسئول به اهمیت فراگیری مهارت‌های اولیه زندگی توسط زوج‌های جوان با حضور در کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این دوره‌ها نقش بسزایی در ارتقای سطح علمی زوج‌های جوان در اول زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دارد.

محمدی یکی از برنامه‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان یزد را برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی کارگاه‌های مختلف مرتبط با زندگی زناشویی به خصوص قبل از ازدواج در استان ذکر کرد که امسال با همکاری برخی تشکل‌های مردمی و ادارات و نهادها ادامه دارد.

وی به سایر برنامه‌های مهم در این بخش اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در یزد و سایر مناطق استان، ۱۷ مرکز مشاوره ازدواج وجود دارد که در قالب یک برنامه مشخص با حضور کارشناسان مجرب و مشاوران به ارائه خدمات به زوج‌های جوان می‌پردازند.

وی تاکید کرد: ایجاد زمینه برای برگزاری ازدواجی آسان با همکاری مردم و خیران و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مختلف برای تهیه جهیزیه مورد نیاز زوج‌های جوان و برپایی پویش‌های مختلف برای ترویج فرهنگ ازدواج و جلب مشارکت همگان جزو برنامه‌های مهمی است که پیگیری و انجام می‌شود.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha