۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۱۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85505780
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعزام بالگرد برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌های ایوان+ فیلم

ایلام - ایرنا - فرایند مهار آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه "چهل زرعی" کوشک شهرستان ایوان از توابع استان ایلام با کمک بالگرد اعزامی از هلال احمر ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، آتش سوزی مراتع و جنگل‌های منطقه "چهل زرعی" کوشک، "میوانه" مشترک بین شهرستان‌های ایوان و گیلان غرب و "میان" در محدوده شهرستان ایوان روز گذشته بر اثر بروز صاعقه روی دارد، در پی این آتش‌سوزی‌ها نیروهای منابع طبیعی، مردمی، ستاد مدیریت بحران و گروه‌های مردمی برای خاموش کردن این آتش سوزی در این منطقه حضور یافتند و تلاش ها برای مهار این آتش سوزی تا صبح امروز ادامه داشت.

این آتش سوزی صبح امروز سه شنبه با تلاش این نیروها، مهار اولیه شد اما سخت گذر بودن منطقه و وزش باد موجب شعله‌ور شدن مجدد این حریق شد و به دنبال ان مسئولان استان برای خاموش کردن این آتش سوزی از مسئولان کشوری، اعزام بالگرد به استان با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن این منطقه درخواست کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این خصوص، اظهار کرد: در پی وقوع آتش سوزی گسترده در اراضی منطقه "چهل زرعی" کوشک، "میوانه" مشترک بین شهرستان‌های ایوان و گیلان غرب و "میان" در محدوده شهرستان ایوان که دیروز بر اثر صاعقه دچار حریق شده بود و به دلیل کوهستانی و سخت گذر بودن، با وجود تلاش نیروهای طبیعی و مردمی، مهار این آتش سوزی را با مشکل مواجه کرده بود، از سوی استاندار از مرکز درخواست بالگرد شد.

"مجید بیگلریان" گفت: امروز با شعله‌ور شدن مجدد آتش در ارتفاعات بین استان‌های کرمانشاه و ایلام و با پیگیری و درخواست استاندار ایلام از جمعیت هلال احمر و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران کشور برای اطفای حریق در این منطقه با دستور وزیر کشور مبنی بر استقرار بالگرد در مناطق مستعد حریق، یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر برای کمک به مهار این آتش سوزی وارد منطقه شد و عملیات جابجایی نیروهای امدادی برای اطفا حریق در مناطق مذکور در حال انجام است.

وی یادآور شد: فردا چهارشنبه نیز جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار در همین راستا و در پی آتش‌سوزی‌های گستر در سطح استان تشکیل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام نیز در این خصوص، اظهار کرد: باتوجه به سخت‌گذر بودن، شیب تند و ارتفاع زیاد منطقه و محل آتش سوزی از سطح زمین، اعزام بالگرد برای کمک در مهار این آتش سوزی ضروری بود.

"یاسم خانمحمدیان" افزود: با انجام رایزنی های انجام شده مسئولان استان، یک فروند بالگرد به منطقه جهت جابجایی و انتقال نیرو و تجهیزات به محل آتش سوزی اعزام شد.

خان محمدیان یادآور شد: هم اکنون بالگرد در منطقه برای جابجایی نیرو و تجهیزات در محل آتش سوزی حضور دارد و مشغول فعالیت است.

وی اضافه کرد: تلاش برای مهار آتش سوزی ادامه دارد اما شرایط جغرافیایی خشن منطقه و وزش شدید باد، موجب کندی در مهار آتش سوزی شده است.

به گزارش ایرنا، اراضی طبیعی شهرستان ایوان به علت بروز پدیده صاعقه در شامگاه یکشنبه در چندین نقطه دچار آتش سوزی شد و همچنین سرایت آتش از ناحیه گیلان غرب نیز به شدت این حریق‌ها اضافه کرد.

با تلاش نیروهای مستقر در منطقه و بارش شدید باران این آتش سوزی‌ها روز گذشته مهار شد اما وزش باد موجب شعله ور شدن مجدد این آتش سوزی شد.

از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵ مورد آتش سوزی گزارش شده است.

عمده آتش سوزی‌ها به علت آتش زدن پس چرای مزارع توسط کشاورزان و ناتوانی آنها در مهار آتش و صاعقه و در برخی از موارد نیز بروز آتش سوزی عمدی یا سهل‌انگاری عامل انسانی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha