۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۰
کد خبر: 85505919
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برق ۷۳ شعب بانکی و دستگاه اجرایی غرب مازندران قطع شد

نوشهر - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران اعلام کرد : برق ۷۳ مشترک اداری پرمصرف به علت بی توجهی به اخطارهای داده شده در این منطقه قطع شد.

به گزارش ایرنا، مصطفی بابایی عصر روز سه شنبه در گزارشی به رسانه ها افزود: برق این نهادها و ادارات به دلیل تخطی در میزان مصرف برق تعیین شده و برابر دستورالعمل ابلاغی هیات وزیران، از امروز - سه شنبه - ۲۲ خرداد ماه و در راستای کنترل مصرف برق ادارات و سازمان‌های عمومی؛ قطع شد.

وی با اظهار آنکه برابر مصوبه هیات وزیران، ادارات و دستگاه های اجرایی باید در ساعات اداری حدود ۳۰ درصد و خارج از این ساعات ۶۰ درصد میزان برق را کاهش دهند، ادامه داد: با توجه به نصب کنتورهای هوشمند میزان مصرف ادارات و دستگاه های اجرایی به صورت لحظه ای و از راه دور رصد و پایش می شود و در صورت عدم رعایت مصوبه های ابلاغی بدون اغماض با ادارات غیرهمکار، برخورد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: تمامی دستگاه‌های اداری ملزم هستند یک ساعت پیش از خاتمه ساعت کاری، تجهیزات سرمایشی مورد استفاده خود را خاموش کنند و در ساعت اداری هم لوازم سرمایشی را در دمای آسایش ٢۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنند.

بابایی با اعلام آنکه بخش زیادی از مشترکان این خطه غربی استان خانگی هستند، یاد آور شد: بنابراین با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا فصل تابستان و رسیدن به زمان اوج مصرف، همکاری مشترکان برای گذر از اوج مصرف و گرمای تابستان بسیار مهم است.

برق ۷۳ شعب بانکی و دستگاه اجرایی غرب مازندران قطع شد

وی از مشترکان خواست با ارائه راهکارهای ساده نظیر استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیر پیک و استفاده از روشنایی روز و خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده از لباسشویی و ظرفشویی با ظرفیت کامل، تنظیم دمای لوازم سرمایشی روی دمای آسایش ٢۵ درجه، یاری رسان صنعت برق کشور به ویژه کارکنان شرکت توزیع برق غرب مازندران در تابستان امسال باشند.

این مسوول به جوایز مدنظر وزارت نیرو برای مشترکان خوش مصرف در تابستان امسال اشاره کرد و گفت : این وزارتخانه برای مشترکان خوش مصرف به ویژه نجاری و خانگی در زمان اوج مصرف در تابستان امسال اقدام به پرداخت پاداش ۲۰ برابری به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی، نسبت به سال گذشته خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت : افزون بر این سازو کارهای تشویقی همچنین در قالب《پویش با انرژی》 (Ba-energy.ir) میلیون ها جایزه و صدها خودرو دنا، تارا و پژو ٢٠٧ به قید قرعه به مشترکینی که مصرفشان نسبت به سال گذشته کاهش یابد بر مبنای امتیاز کسب شده هدیه می دهد.

طبق مصوبه هیات وزیران در زمینه تغییر ساعات کاری دستگاه های اجرایی با هدف مدیریت بهینه مصرف انرژی، زمان کاری دستگاه اجرایی، نهادها، شرکت های دولتی، موسسات عمومی غیر دولتی و شهرداری های استان از تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۵ لغایت ۱۴۰۲/۶/۱۵ در روزهای کاری شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۳ و روز کاری پنجشنبه از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۲ و شرکتها، مراکز آموزشی و دانشگاه ها که در روز پنجشنبه تعطیل هستند و از ساعت ۶ صبح لغایت ۱۴:۴۵ تعیین شده است

شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران به بیش از ۷۰۰ هزار مشترک خانگی، عمومی، کشاورزی، صنعتی و سایر مصارف که در برگیرنده ۹ شهرستان گردشگرپذیر در غرب مازندران است، خدمات ارائه می دهد.

براساس آمار منابع رسمی، مشترکان تجاری با ۶۸ درصد بیشترین مصرف برق در غرب مازندران رقم زده اند و بقیه نیز مربوط به مشترکان خانگی است.

در استان مازندران ۲ شرکت توزیع نیروی برق یکی در ساری و دیگری در نوشهر فعالیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha