۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85506071
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا: از حمله به شهروندان خود در چین نگران هستیم

۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۴
کد خبر: 85506071
آمریکا: از حمله به شهروندان خود در چین نگران هستیم

نیویورک – ایرنا- مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: ما عمیقاً از حمله به  شهروندان آمریکایی  با چاقو در شهر جیلین چین نگران هستیم.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از جاناتان برند رئیس دانشگاه «کورنل» روز سه‌شنبه اعلام کرد: چهار استاد دانشگاه «کورنل» آمریکا روز دوشنبه در پارکی نزدیک دانشگاه بِی‌خوا (beihua) جیلین واقع در شمال شرقی چین که با ما رابطه همکاری دارد، مورد ضربات چاقو قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، حادثه یادشده در بحبوحه تلاش‌های پکن و واشنگتن برای مبادلات فرهنگی با هدف کاهش تنش در رقابت‌های حوزه فناوری و ایدئولوژیک رخ داده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: «ما عمیقاً از حمله به شهروندان آمریکایی با چاقو در شهر جیلین چین نگران هستیم. تیم ما با این آمریکایی ها و همتایان در چین در تماس بوده است تا اطمینان حاصل شود که نیازهای قربانیان برآورده شود و اقدامات قانونی مناسب در حال انجام است.»

در همین ارتباط، وزارت امور خارجه چین و آمریکا روز سه شنبه اعلام کردند که وضعیت را زیر نظر دارند.

کیم رینولدز فرماندار ایالت آیووا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: من به همراهی هیاتی از فدرال آیووا و وزارت امور خارجه ایالات متحده در حال بررسی این حمله هولناک هستم.

به گزارش نشریه صبح جنوب چین، انگیزه این حمله مشخص نیست و تصاویر و ویدویوهای که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، چهار مجروح خارجی را نشان می‌دهند که روی زمین افتاده و پلیس مردم در نزدیکی آنها هستند. اما تمام تصاویر و بحث‌های مربوط به این حادثه از آن زمان در شبکه‌های اجتماعی حذف شده‌است.

شی جین‌پینگ، رئیس جمهوری چین در حاشیه دیدار با جو بایدن همتای آمریکای خود تاکید داشت: پکن آماده است تا ۵۰ هزار جوان آمریکایی را برای تبادل نظر و تحصیل در این کشور طی پنج سال آینده دعوت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha