۲۲ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۴
کد خبر: 85506113
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

زیرساخت‌ برای ١١ دادگاه صلح در جیرفت فراهم شود

جیرفت- ایرنا- معاون قضایی رییس کل و حل اختلاف دادگستری استان کرمان گفت: در شهرستان جیرفت تعداد ۱۱ شعبه دادگاه صلح در نظر گرفته شده که لازم است زیر ساخت های لازم برای تشکیل این دادگاه فراهم شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل کرمان، حجت الاسلام محمدامیر ابراهیمی روز سه‌شنبه در نشست با مسئولان شهرستان جیرفت اظهار کرد: مسئولان قضایی شهرستان باید زیر ساخت‌های لازم برای استقلال دادگستری این شهرستان از استان را فراهم کنند، چون در حال حاضر این زیرساخت کافی نیست.

وی افزود: لازمه مستقل شدن شهرستان جیرفت آن است که مسئولان این شهرستان زیر ساخت های ظرفیتی، موقعیتی و ساختمانی را بالا ببرند و زمینه را فراهم کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تصویب قانون جدید شوراهای حل اختلاف در سال گذشته بیان کرد: قانون شوراهای حل اختلاف در سال گذشته دائمی شد و در این قانون دادگاه صلح تعیین شده است و برای هرحوزه قضایی تعداد مشخصی دادگاه صلح در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: شهید خدمت حجت الاسلام رییسی و سردار دلها تلاش زیادی برای مستقل کردن شهرستان جیرفت انجام دادند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنان باشیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تشکیل نهادهای داوری، میانجی‌گری و ستاد صبر گفت: تشکیل این نهادها منجر به خلوت شدن دادگاه ها و رسیدگی به پرونده های مهم تر می‌شود.

وی ادامه داد: تشکیل هیات های صلح در مساجد موجب حل شدن اختلافات کوچک از طریق صلح یاران و مطرح نشدن پرونده در دادگستری ها می‌شود.

دادگاه عمومی در اسفندقه ایجاد می‌شود

فرماندار شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: بعد مسافت و افزایش جمعیت، استقلال ادارات در اسفندقه را ضروری کرده است.

احمد بلندنظر با اشاره به اهمیت ارائه خدمات مطلوب به شهروندان توسط ادارات و نهادهای دولتی گفت: سیستم اداری و خدمات رسان شهرستان جیرفت با توجه به جمعیت بالای آن نیاز به توسعه و گسترش دارد.

وی به پراکندگی و گستردگی شهرستان، وجود بعد مسافت از مرکز بخش اسفندقه تا شهر جیرفت و افزایش جمعیت این بخش اشاره کرد و افزود: این وضعیت سبب شده دسترسی مردم اسفندقه به سیستم اداری در برخی زمینه ها تا حدی سخت شود.

بلند نظر ادامه داد: در صدد توسعه دستگاه قضایی شهرستان هستیم لذا با کارشناسی های صورت گرفته راه اندازی دادگاه عمومی در بخش اسفندقه یک ضرورت قابل توجه است.

وی تاکید کرد: از مدیران ادارات و نهادهای شهرستان متولی می‌خواهم هرچه سریع تر نسبت به مشخص شدن مکان و تعیین تکلیف و صدور مجوز برای احداث ساختمان دادگاه در بخش اسفندقه اقدام کنند تا هرچه سریعتر این نیاز مهم مرتفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha