۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85506283
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

موشک‌های نقطه‌زن حزب‌الله آماده شلیک است/ نفوذ پهپادی به «حیفا» همزمان با ۳ رخداد مهم

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» از تحلیلگران عرب با اشاره به سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی توسط سامانه دفاع هوایی حزب الله، گفت که موشک های نقطه‌زن حزب‌الله که بر اساس برآورد این رژیم تعداد آنها ۲۰۰ هزار فروند است، آماده شلیک به عمق سرزمین های اشغالی است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، عطوان با اشاره به حملات حزب الله لبنان نوشت: اینکه صدای آژیر خطر در شهر حیفای اشغالی به صدا درآید و شهرک نشینان اسرائیلی به پناهگاه بروند و علت آن نیز رسیدن دو پهپاد حزب الله از جنوب لبنان باشد، تحولی بسیار خطرناک در جبهه شمالی است که زمینه ساز بروز درگیری تمام عیار است. عمق رژیم اشغالگر چه در جنوب از سمت نوار غزه و چه در شمال و منطقه الجلیل امن نیست.

وی افزود: این نفوذ همزمان با سه رخداد در جبهه شمالی رخ داده است؛

نخست، موفقیت سامانه دفاع هوایی حزب الله در سرنگونی پهپاد پیشرفته «هرمس ۹۰۰» که به حریم هوایی لبنان وارد شده بود.

دوم، اذعان ارتش اسرائیل به شلیک بیش از ۵۰ موشک از سمت لبنان و هدف قرار گرفتن پایگاه های نظامی و شهرک «کسرمین» در جولان اشغالی که آتش سوزی گسترده به راه انداخت.

سوم، رونمایی یگان پدافند هوایی حزب الله از موشکهای پیشرفته‌ای که توان مقابله با هر جنگنده اسرائیل بال ثابت مانند« اف ۱۶» و «اف ۱۵» را دارد.

این تحلیلگر بیان کرد: این تشدید درگیری که همزمان با افزایش حملات نیروهای یمنی به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی در اقیانوس هند و دریاهای سه گانه مدیترانه، عرب و سرخ است، یکی از دلایل اصلی تحرکات کنونی آمریکا برای آتش بس در غزه و باز شدن دست ارتش اسرائیل برای حمله تمام عیار به لبنان به امید نابودی حزب الله است.

عطوان ادامه داد: ارسال پهپادها به سمت حیفا و موفقیت آن در عبور از سامانه های دفاعی پیشرفته رژیم اسرائیل، پیام تهدیدی به فرماندهان نظامی و سران سیاسی این رژیم است که این شهر و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت است و هرگونه گسترش جنگ و حمله به لبنان و تداوم کشتار جمعی در نوار غزه به مفهوم ویرانی کامل شهرها خواهد بود.

سردبیر رای الیوم اضافه کرد: تاکنون مقاومت لبنان موشک‌های نقطه زن و سنگینی که طبق برآورد اسرائیلی ها، ۲۰۰ هزار موشک است را مورد استفاده قرار نداده است. شاید علت عدم اجرای تهدیدات نتانیاهو برای برگردانیدن لبنان به عصر حجر، به آگاهی او از واکنش شدید مقاومت اسلامی لبنان و خطرات آن بر رژیم از هم پاشیده صهیونیستی مربوط است.

وی نوشت: جنگ فرسایشی مقاومت اسلامی لبنان در شمال فلسطین اشغالی از ابتدای جنگ غزه که تاکنون موجب آتش سوزی، ویرانی و فراری دادن بیش از دویست هزار شهرک نشین در الجلیل به سمت مناطق امن تر شده است، جز با توقف نسل‌کشی در غزه، متوقف نخواهد شد.

این تحلیلگر با اشاره به تصویب قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ در غزه و مخالفت نکردن آمریکا، بیان کرد: این قطعنامه هرگز اجرایی نمی شود و در آرشیو سازمان ملل مشابه ده ها قطعنامه دیگر بایگانی خواهد شد و این به چند دلیل است که از جمله آن، گول نخوردن مقاومت فلسطین با این قطعنامه ها و بی‌اعتمادی به صداقت آمریکا در پیشبرد مذاکرات در دوحه و مصر است، به ویژه آنکه بایدن از میانجی گران خواسته که به رهبران مقاومت برای تن دادن به شروط اسرائیل فشار آورند. خطرناکتر از آن، سرزنش حماس از سوی «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکاست که حماس را عامل تداوم جنگ و مانع اصلی توقف جنگ می داند و این اوج وقاحت است.

عطوان با اشاره به کشتار شنبه گذشته رژیم صهیونیستی در اردوگاه «النصیرات» در نوار غزه و مشارکت سرویس اطلاعاتی و اسکله آمریکا در این جنایت، مذاکرات تحت هدایت این کشور را شکست خورده قلمداد کرد.

وی نوشت: رسیدن پهپادها به حیفا و شلیک ده‌ها موشک به جولان اشغالی و از پا درآمدن نظامیان صهیونیست در کمین های مقاومت در غزه و نیز تشدید اختلافات در محافل سیاسی رژیم اسرائیل و فروپاشی شورای جنگ این رژیم؛ همگی گواهی بر این است که پایان رژیم صهیونیستی و پیروزی کامل نزدیک است و فقط صبر، پایداری و اعتمادی نکردن به آمریکا و میانجی گران و مذاکرات را طلب می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha