بازداشت شماری از مظنونان ارتباط با داعش در آمریکا

تهران – ایرنا – خبرگزاری آسوشیتدپرس امروز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که هشت نفر از اتباع تاجیکستانی مظنون به ارتباط با گروهک تروریستی داعش در روزهای اخیر در آمریکا دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایرنا، آسوشیتدپرس به نقل از این منابع نوشت که این افراد پیشتر از طریق مرز مکزیک وارد این کشور شده و به دلیل تخلفات مهاجرتی در شهرهای نیویورک، فیلادلفیا و لس آنجلس بازداشت شدند.

یکی از منابع آگاه به این رسانه گفت که این افراد تاجیکستانی بهار پارسال وارد آمریکا شده و بدون ارائه اطلاعاتی که ممکن بود آنها را خطر بالقوه تروریستی نشان دهد، از تور نظارتی دولت عبور کردند.

اف ‌بی‌ آی و وزارت امنیت داخلی با صدور بیانیه ‌ای دستگیری "تعدادی غیرشهروند" را به دلایل مهاجرتی تأیید کرده، اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

اواخر اردیبهشت امسال، تاجیکستان و آمریکا تفاهم ‌نامه همکاری در زمینه اجرای نظام مقایسه و ارزیابی داده‌ها به منظور ردیابی حرکت و تردد تروریست‌ها امضا کردند.

این تفاهم‌نامه میان یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان و مانوئل میکالر، سفیر آمریکا در این جمهوری، امضا شد.

در همین حال تارنمای دادستانی کل جمهوری تاجیکستان نوشت: این سیستم نظارتی امکان ردیابی حرکت تروریست‌ها با استفاده از نظارت گسترده فناوری و همچنین کمک به دستگیری و بازداشت آنها را فراهم می‌ کند.

رئیس‌ جمهوری تاجیکستان ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ از دست داشتن ۲۴ شهروند این کشور در اقدامات تروریستی و انتحاری خبر داده و گفته بود: این اقدام غیرانسانی آنها به اعتبار دولت و ملت تاجیک در جهان لطمه می‌زند.

امامعلی رحمان در دیدار با فعالان و مراجع دینی تاجیکستان به کشور یا حادثه خاصی اشاره نکرد و گفت: ۲۴ شهروند تاجیکستان در ۱۰ کشور دست به اقدامات تروریستی زدند و هم اکنون نیز بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این کشور به دلیل ارتکاب اقدامات افراطی و تروریستی تحت تعقیب هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha