۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85506586
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در استان اردبیل کشف شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۱
کد خبر: 85506586
۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در استان اردبیل کشف شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از کشف ۲۲ اصله گرده بینه و  ۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی توسط ماموران پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان‌های  نمین و کوثر خبر داد. 

محمود قلی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با شناسایی ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و اخذ دستور قضایی این تعداد گرده بینه در شهرک صنعتی فاز ۲ در یکی از کارگاه‌های چوب با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ۸۹ اصله قنداق قاچاق جنگلی در شهرستان کوثر با همکاری عوامل انتظامی توقیف و ضبط شد.

وی از دستگیری سه نفر متخلف در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه‌روزی و با کنترل گلوگاه‌های قاچاق و بازدید از کارگاه‌های چوب با متخلفان برخورد جدی خواهند کرد.

قلی‌زاده به تشدید گشت‌زنی حفاظتی در جنگل‌ها و برخورد جدی با متجاوزان به عرصه‌های ملی اشاره کرد و گفت: ۹۰ نفر در حفاظت از جنگل‌های این استان مستقر بوده و به‌ صورت شبانه‌روزی عرصه‌های جنگلی را کنترل و با متجاوزان به این عرصه‌ها برخورد قاطع خواهند کرد.

وی افزود: علاوه بر استقرار این تعداد افراد برای حفاظت از جنگل‌ها ، عرصه‌های جنگلی استان با ۲ دستگاه پهپاد کنترل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل ادامه داد: برای برخورد با متخلفان احتمالی که اقدام به خارج کردن هیزم ، قطع درختان جنگلی و ایجاد کوره‌های زغال کنند ، قاطعانه برخورد قانونی خواهد شد.

قلی‌زاده اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه‌ همگانی بوده و انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا از تخریب منابع طبیعی جلوگیری شود.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴و ۱۳۹ مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha