۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85506620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه: ورامین و آیت‌الله محمودی در تاریخ انقلاب ثبت شده است

ورامین- ایرنا- رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: نام ورامین و آیت الله سیدمرتضی محمودی امام‌جمعه این شهرستان در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان ورامین گفت: نماز جمعه از جایگاه ویژه در اسلام برخوردار است چرا که این نماز بدون اذن امام زمان عج و نایب آن قابل برگزاری نیست.

آیت الله محمودی نزدیک به چهار دهه امام‌جمعه شهرستان ورامین بوده است و امروز جایگاه مقدس خود را به حجت الاسلام عزیزی داد .

وی با اشاره به جایگاه ویژه و والای شهرستان ورامین در انقلاب اسلامی گفت: خرداد، شناسنامه انقلاب اسلامی است چرا که جریان قیام خونین ۱۵ خرداد و شهدای این قیام که به عنوان خط شکنان انقلاب محسوب می‌شود اگر وجود نداشت، هرگز انقلاب اسلامی و افتخارات بزرگ آن که مایه تحولات عظیم در منطقه و جهان شده رخ نمی‌داد.

وی افزود: نام ورامین در شناسنامه انقلاب اسلامی ثبت و حک شده و مردم منطقه بزرگ ورامین، پیشوا، قرچک و سایر مناطق پیرامونی به این انقلاب هویت بخشیده است، همانطور که نام ورامین در شناسنامه انقلاب وجود دارد، در ورامین نیز نام آیت الله سیدمرتضی محمودی به عنوان اعتبار این دیار همواره ثبت و ضبط باقی می‌ماند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: مردم دشت ورامین، مردمی با محبت، ایثارگر، اهل جهاد و شهادت هستند که ولایتمداری خود را با خون خویش به اثبات رسانده‌اند و این خصوصیات بارز است که همواره امام راحل و رهبر معظم انقلاب به مردم این دیار توجه ویژه و محبت داشته و دارند.

وی گفت: این دیار در حوزه های مهم تربیتی، سیاسی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است و مردم این دیار با شور و اشتیاق به این نظام الهی خدمت رسانده‌اند، مردم این دیار از مولفه‌های بی نظیری در انقلاب برخوردارند که قطعا یکی از مهمترین آنان، وجود آیت الله سیدمرتضی محمودی در این دیار است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تأکید کرد: امروز همه باید قدردان جایگاه نماز جمعه باشیم هر چند که تاکنون نیز به درستی حق نماز جمعه به ادا نشده است، خداوند متعال خود تأسیس کننده مسجد و نماز جمعه است و در اصل این نهاد، پایگاه مردم سازی است که می تواند با ارتباط موثر با مردم به صورت روزانه در نمازهای جماعت، هفتگی در نماز جمعه و سالانه در پایگاه حج ابراهیمی، مسائل و مشکلات جامعه اسلامی را برطرف کند.

وی با تقدیر از تلاش ها و مجاهدت های آیت الله محمودی گفت: مدتی است که به دلیل شرایط سنی آیت الله محمودی در صدد معرفی امام جمعه جدید برای شهرستان ورامین بودیم تا امور مربوط به ائمه جمعه با قوت دنبال شود، هر چند که در این ایام حجت الاسلام سیدمحسن محموی، مسئولیت پدر را در نماز جمعه ورامین بر دوش کشید ولی به دلیل مسئولیت وی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، در صدد برآمدیم تا فرد جدیدی را برای نماز جمعه ورامین معرفی نمائیم.


حاج علی اکبری از حجت الاسلام عزیزی، امام جمعه جدید ورامین به عنوان فردی شاخص در ائمه جمعه کشور یاد کرد : بدون اغراق حجت الاسلام عزیزی یکی از بهترین ائمه جمعه کشور است که برای مردم ورامین معرفی شده اند، وی آل هاشم استان سیستان و بلوچستان است که در حوزه فضل و علم زحمات بسیاری کشیده و صاحب فکر، معنا و اهل قلم هستند .

وی از روحیه مردمی، اخلاق شیرین و صمیمیت با مردم به عنوان شاخصه امام جمعه جدید ورامین یاد کرد.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همواره توصیه دارند فردی را برای امام جمعه شهرها معرفی کنید که اگر کسی با وی نشست و برخاست داشت، احساس کند که دوباره دوست دارد با وی همنشین شود و قطعا این خصوصیات در امام جمعه ورامین وجود دارد.

وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان و زابل که در خط حضرت علی(ع) قرار دارند، از رفتن حجت الاسلام عزیزی بسیار ناراحت هستند ولی قطعا برای این مردم قدرشناس یک فرد شایسته انتخاب می شود.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران استان تهران واقع شده و دارای ۲ بخش مرکزی و بخش جوادآباد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha