۳۶۸ هزار تن گندم در دولت رییس جمهور شهید از زنجان به سایر نقاط کشور منتقل شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۳۶۸ هزار و ۵۳۲ تن گندم معمولی تولیدی استان طی فعالیت دولت سیزدهم با هماهنگی و تخصیص شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به کارخانجات آردسازی، سلیوهای ملکی و سایر استان‌ انتقال داده شد.

ولی اله زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گندم های خریداری شده در فصل خرید سال جاری جهت انتقال به سایر استان های دیگر انتقال یافت، افزود: این میزان گندم معمولی در قالب ۶ هزار و ۴۵۱ محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از طریق سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به کارخانجات آردسازی استان و سایر استان ها منتقل شد.

وی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان ها انجام می‌شود، اظهار داشت: انتقال بیش از ۲۵۶ هزار و ۳۲۴ تن گندم در قالب ۲ هزار و ۴۶۳ محموله به استان های قزوین، آذربایجان شرقی، گیلان، تهران، البرز، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شد.

زمانی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱۲ هزار و ۲۰۸ تن گندم در قالب سه هزار و ۹۸۸ محموله از طریق حمل و نقل جاده ای جهت استحصال آرد به کارخانجات آردسازی استان انتقال داده شد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان از سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۷۳۴ هزار تن بوده است، افزود: مجوز انتقال گندم مازاد بر نیاز استان به سایر استان‌های کشور با هماهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران صادر می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha