۴۰۰ کانون مجری برنامه‌های تابستانی است/اجرای طرح «شهید سید ابراهیم» در ارومیه

ارومیه- ایرنا- مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه ریزی این نهاد در راستای تبیین دستاوردهای دولت سیزدهم و نتایج تلاش های رییس جمهور شهید گفت: در همین راستا، طرح ویژه «شهید سید ابراهیم» در ۱۰ محله محروم ارومیه اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، محسن رضایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: این طرح با رویکرد تحول اجتماعی و همچنین با ارائه برنامه هایی برای نوجوانان نظیر سرود، تئاتر، استعدادیابی، برگزاری دوره های آموزشی در مناطق محروم و حاشیه نشین ارومیه نظیر بادکی، کشتارگاه ،حاجی پیرلو،دیزج سیاوش و کوی سالار اجرا می شود.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۴۰۰ کانون مجری برنامه های اوقات فراغت در آذربایجان غربی خواهند بود، اضافه کرد: سال گذشته هشت هزار نفر عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد شدند و امسال بنا براین گذاشته شده ۱۵ هزار نفر عضو شوند.

رضایی ادامه داد: بیش از ۸۰ کانون در شهرهای نقده، سلماس، چایپاره، چالدران،میاندواب، تکاب،مهاباد، شوط، پلدشت،شاهین دژ،ماکو و خوی به شکل ویژه حمایت می شوند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هری مساجد آذربایجان غربی اظهارکرد: کانون های روستایی اولویت ماست و محور فعالیت هایی که مدنظر قرار گرفته در حوزه قرآن و عترت، علمی و فرهنگی، تربیتی، هنری، مهارت و کار آفرینی، ورزشی، اجتماعی و رسانه است.

رضایی ادامه داد: حدود یک‌هزار و ۴۰۰ کانون در آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۷۰۰ کانون روستایی و بقیه شهری بوده و همچنین ۴۵۰ کانون متعلق به اهل سنت و بقیه مربوط به اهل تشیع است.

وی افزود: امسال بناست از اماکن ورزشی و از برخی مدرسه ها استفاده شود تا کانون های پیرامون این مدارس و اماکن ورزشی بتوانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کانون ها باید از حمایت های مردمی برخوردار باشند، گفت: کانون ها حتما باید مردم محور باشند و مردمی شدن کانون ها را می توان در ایام محرم که فرصت مناسبی است، پیاده کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی به برگزاری پویش سرود در استان اشاره کرد و ادامه داد: امسال نیز کار ویژه سرود روز غدیر رونمایی خواهد شد و بیش از ۲۰ گروه سرود آماده اجرا در خیابان شهید سلیمانی خواهند شد که عمده این گروه ها کودکان هستند.

رضایی خطابه خوانی غدیر توسط نونهالان و نوجوانان را از دیگر برنامه های مربوط به این روز در آذربایجان غربی بر شمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha