ارایه ۱۸۵ هزار مراقبت بهداشتی به مردان شهرستان دزفول

دزفول – ایرنا - رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول گفت: ۱۸۵ هزار مراقبت بهداشتی از ابتدای امسال تا کنون به مردان شهرستان دزفول ارایه شده است.

محمدعلی شفیعی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز هفته سلامت مردان بیان کرد: دریافت منظم خدمات بهداشتی در تامین، حفظ و ارتقای سلامت مردان بسیار حایز اهمیت است از این رو مردان باید نسبت به سلامت خود، دریافت مراقبت و پیگیری مشکلات سلامتی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خدمات ارایه شده شامل همه گروه‌های سنی می‌شود، افزود: غربالگری بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، مشاوره‌های سلامت روان و تغذیه سالم از جمله خدمات مراقبتی بهداشتی ارایه شده به پسران و مردان دزفول در سال جاری بوده است.

رییس مرکز بهداشت شهرستان دزفول با اشاره به فعالیت شغلی مردان در محیط‌های سخت گفت: سلامتی مردان با توجه به محیط و شرایط شغلی شان از حساسیت ویژه ای برخوردار است و مسایلی که سلامت مردان را تهدید می کند، تاثیر بسزایی در سلامت خانواده (زنان و فرزندان) و همچنین جامعه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی بیماری‌ها در مردان شیوع بالاتری دارند و شاخص دریافت مراقبت‌های سلامت در آقایان نسبت به خانم‌ها پایین تر است به همین دلیل از همه شهروندان به ویژه مردان در همه گروه‌های سنی دعوت می‌شود برای دریافت مراقبت های بهداشتی به نزدیک ترین محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ تا ۳۰ خرداد به نام هفته سلامت مردان نامگذاری شده است. شعار"مردان سالم، ایران قدرتمند و جوان" شعار اعلام شده هفته سلامت مردان برای امسال است.

افزون بر چهار میلیون و ۸۲۵ هزار خدمت بهداشتی درمانی به شهروندان دزفولی در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha