۲۳ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85507151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین میراث فرهنگی و خانه مطبوعات خوزستان امضا شد

اهواز - ایرنا - تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و خانه مطبوعات خوزستان امضا شد.

به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و خانه مطبوعات خوزستان روز چهارشنبه در راستای تعامل هرچه بهتر رسانه‌ها و مطبوعات استان با حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.

خوزستان بهشت باستان شناسی است

محمد حسین ارسطو زاده در آیین امضای این تفاهم‌نامه، اظهار کرد: تعامل هرچه بیشتر با رسانه‌های استان یکی از اولویت‌های ما از ابتدای فعالیت در این مجموعه بوده که انتظار می‌رود رسانه های استان نیز در حوزه‌های مختلف، بیش از گذشته با ما همکاری کنند.

وی افزود: خوزستان در حوزه‌های صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری دارای ظرفیت های بالایی است که در هیچ نقطه ای از کشور چنین ظرفیتی وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان ادامه داد: اکنون بیش از ۱۰۰ هزار شی تاریخی در انبارهای مجموعه میراث فرهنگی وجود دارد که حدود ۲۵ هزار شی آماده مرمت هستند که یک ظرفیت بالا برای انعکاس رسانی است.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر بیش از چهار هزار نفر در حوزه صنایع دستی در نقاط مختلف استان زیر نظر این اداره کل آموزش دیده‌اند.

ارسطوزاده گفت: در این مجموعه تجربه مناسبی برای برقراری ارتباط با جامعه پیرامون وجود دارد که بهتر است بیش از گذشته از ظرفیت های بیرون استفاده کنیم.

وی افزود: اکنون هیچ حد و مرزی بین روابط عمومی و رسانه قائل نیستیم و آماده تعامل با رسانه های داخلی و خارجی هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: این تفاهم‌نامه با هدف و چشم انداز مناسبی تهیه و تدوین شده و امید است بتوانیم در آینده تولید و محتوای با کیفیتی را به جامعه ارائه دهیم.

وی اظهار کرد: همچنین از تمامی ظرفیت‌های این مجموعه در راستای آموزش و برنامه های مشترک با رسانه های استان برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های استان در حوزه استانی، ملی و فرا ملی استفاده می‌شود.

ارسطوزاده یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند از طریق همفکری با میراث فرهنگی استان به سمت هدف مشترک پیش بروند و ما نیز همکاری لازم را با رسانه ها خواهیم داشت.

آموزش خبرنگار تخصصی یکی از نیازهای ضروری است

همچنین مدیر خانه مطبوعات خوزستان در این نشست گفت: خوزستان در صنعت جایگاه بالایی دارد و آموزش خبرنگار تخصصی یکی از نیازهای ضروری است.

علی بهمن افزود: برگزاری جشنواره تولید محتوا یکی از راهکارهای مناسب برای تولید آثار ارزشمند در حوزه های مختلف بخصوص صنایع دستی و گردشگری است.

این تفاهم نامه به منظور برگزاری جلسات مستمر هم اندیشی بین رسانه و حوزه‌های تخصصی اداره کل میراث فرهنگی استان ، تولید محتوای رسانه ای از رویدادهای مختلف این مجموعه در طول سال، برگزاری نشست‌های تخصصی با اساتید دانشگاه، نخبگان و هنرمندان، پیشکسوتان و صنعتگران، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی، رسانه ای و تولید محتوای دیجیتال و استفاده از طرح‌های دانشگاهی و همچنین اجرای برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی بین خانه مطبوعات استان و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان به مدت ۲ سال امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha