بخش کشاورزی به منابع مالی بیشتری نیاز دارد

اراک - ایرنا - مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: منابع مالی که برای بخش کشاورزی در نظر گرفته می‌شود محدود و پاسخگوی نیاز واقعی این بخش نیست و باید افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، «محمد خالدی» روز چهارشنبه در نشست با مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: سالانه حدود ۴۰۰ همت در بخش کشاورزی به عنوان منابع تسهیلات و دیگر موارد نیاز دارد که در مجموع حدود ۱۰ همت برای این بخش در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به این نکته که شفاف‌ترین بخش هزینه‌کرد مربوط به بخش کشاورزی است، عنوان کرد: قیمت‌گذاری محصولات از دیگر چالش‌های بخش کشاورزی است، در صورت افزایش قیمت محصول، مصرف کننده ناراضی و کشاورز رضایت خواهد داشت در غیر این صورت این کشاورز است که متضرر می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورز باید به عنوان نمونه نان را با قیمت افزایش یافته خریداری کند در صورتیکه جامعه انتظار دارد قیمت گندم که درآمد کشاورز محسوب می‌شود، ثابت بماند.

خالدی ادامه داد: در نظر گرفتن مالیات برای بخش کشاورزی قابل قبول نبود و کشور از این قضیه آسیب می‌دید که جلو این موضوع گرفته شد و این اقدام ارزنده‌ای برای حمایت از کشاورزان بود.

وی مسئله دیگر را اهمیت اولویت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی دانست و اظهار کرد: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش با هدف توسعه باید مشخص شود و اینکه صرفا تسهیلات دریافت و در یک بخش برای استفاده از منابع هزینه شود نمی‌تواند زمینه توسعه را فراهم کند و نیاز به اولویت‌بندی است و این موضوع بیش از جذب سرمایه اهمیت دارد.

۲۱ تا ۲۷ خردادماه به عنوان هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha