هشت طرح آبیاری و آبخیزداری در مهاباد افتتاح شد

مهاباد- ایرنا- هفت طرح آبیاری و یک طرح آبخیزداری با مجموع اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال همزمان با فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی روز چهارشنبه در مهاباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی مهاباد امروز در حاشیه افتتاح پروژه های هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان اظهار کرد: هفت پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۹ روستا و در قالب ۲۴ هکتار به بهره برداری رسید.

صلاح الدین حقگو بیان کرد: در قالب این پروژه ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۹ میلیارد ریال آن کمک های بلاعوض دولتی و مابقی توسط کشاورزان بوده است.

وی همچنین از افتتاح پروژه آبخیزداری در روستای لاچین خبرداد و گفت: این پروژه نیز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسیده که ۲۸ میلیار ریال آن دولتی و ۲ میلیارد هم آورده شخصی بوده است.

هشت طرح آبیاری و آبخیزداری در مهاباد افتتاح شد

حقگو اضافه کرد: این پروژه در قالب ۲ سازه ملاتی و حجم عملیات پروژه آبخیزداری هزار و ۹۵۰ مترمکعب بوده که در راستای جلوگیری از سیلاب و سرازیر شدن رسوبات احداث شده است.

به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خردادماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha