خوانندگی همیشه اولویت اول من است/ کاووسِ «کوچه عاشقی» عشق را در من سرازیر کرد

تهران- ایرنا- حمیدرضا ترکاشوند؛ خواننده و آهنگساز که در «کوچه عاشقی» در قامت کاراکتر «کاووس» حضور دارد معتقد است: مفهوم «عشق» بسیار پیچیده و جالب است و درک آن نیز سیلی از احساسات را در هر فرد جاری می‌کند، من به جاری بودن عشق در روح خود بسیار علاقه‌مندم.

حمیدرضا ترکاشوند خواننده و آهنگساز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جدیدترین نمایش خود یعنی «کوچه عاشقی» که به عنوان خواننده و بازیگر در کاخ موزه سعدآباد، به روی صحنه دارد، گفت: علت علاقه من برای حضور در «کوچه عاشقی» حس سراسر جاری در نمایش و متن خوب آن بود. باید بگویم کاراکتر کاووس برای من شخصیتی جذاب و دوست‌داشتنی بود چرا که در لحظاتی با او همذات‌پنداری می‌کنم و حس و حالی که در صحنه اجرا تجربه می‌کند برایم ملموس و قابل درک است. به همین دلیل می‌توانم بگویم حضور در «کوچه عاشقی» برای من تجربه‌ای عاشقانه و دوست‌داشتنی است چراکه در کنار علاقه همیشگی‌ام که موسیقی و خوانندگی است، با کاووس عشق را نیز تجربه می‌کنم.

او ادامه داد: البته زمانی که با گروه «کوچه عاشقی» آشنا شدم و روند پیش رفتن نمایش را دیدم، بیشتر متقاعد شدم که علاقه دارم در این اثر حضور داشته باشم. به صورت کلی این نمایش و قصه آن اثر جذابی برایم بود.

این خواننده درباره تجربه بازی به عنوان یک بازیگر و خواننده در «کوچه عاشقی» گفت: باید بگویم که خوانندگی در هر لحظه‌ای برای من اولویت است و از آن جایی که کاووس این نمایش نیز در کنار بازی در یک تماشاخانه معروف در نمایش خود می‌خواند، بیش از پیش برایم حس و حال جذابی داشت و دوست داشتم این کاراکتر را بازی کنم. شاید بهتر است بگویم کاراکتر کاووس برای من جدا از بحث خوانندگی، جذابیت‌های خاص خود را به همراه داشت که بازی در این نقش را برای من جذاب‌تر کرد.

کاراکتر کاووس برای من جدا از بحث خوانندگی، جذابیت‌های خاص خود را به همراه داشت که بازی در این نقش را برای من جذاب‌تر کرد

او افزود: من معتقد هستم هر فردی باید یک شاخه هنری را ادامه دهد و در آن حوزه بهترین خود باشد، البته که تا امروز تمام تئاترهای دیگری که در آنها حضور داشتم نیز به عنوان یک خواننده حاضر بودم. در «کوچه عاشقی» نیز در کنار خوانندگی، با کاراکتر کاووس نقش مهمی در قصه نمایش دارم و برای من که خوانندگی همیشه اولویت بوده، چالش و تجربه جالبی را تا امروز به همراه داشته است.

ترکاشوند در پاسخ به این پرسش که چگونه با کاراکتر «کاووس» در «کوچه عاشقی» همذات‌پنداری می‌کند نیز گفت: مفهوم «عشق» بسیار پیچیده و جالب است و درک آن نیز سیلی از احساسات را در هر فرد جاری می‌کند. من به جاری بودن عشق در روح خود بسیار علاقه‌مندم چراکه عشق زمینی مرحله‌ای برای رسیدن به عشق و حسی فراتر از تصور ماست و من معتقدم برای رسیدن به آن منبع اصلی عشق، باید از مسیری عبور کنیم که عشق زمینی یکی از بخش‌های این مسیر است.

این آهنگساز درباره چالش‌هایی که در اجرا در یک فضای باز وجود دارد، بیان کرد: خوشبختانه تا امروز با چالش خاصی روبه‌رو نبوده‌ام و همکاران ما توانستند شرایط استانداردی را برای این اجرا در فضای کاخ موزه سعدآباد فراهم کنند البته که صدابرداری در فضای باز، چالش‌هایی را با خود به همراه دارد که گروه صدا و تولید توانستند از پس این چالش به خوبی برآیند.

وی درباره گروه «کوچه عاشقی» گفت: این نمایش با گروه درجه یک هر شب اجرای برنامه دارد و من خوشحالم که با عوامل حرفه‌ای در این کار همکاری می‌کنم.

ترکاشوند در پایان درباره بازخوردهایی که در این چند شب از مخاطبان دریافت کرده است، گفت: نکته مهم این است که بخشی از هنر، سلیقه‌ است، اما در این چند شب حال خوب مخاطب پس از اتمام نمایش بهترین بازخورد ممکن برای من بود و فکر نمایش در طول زمان، تاثیر خود را بر مخاطب می‌گذارد بنابراین استقبال مخاطب را می‌توان در شب‌های آینده که بیشتر با این اثر آشنا شدند، درک کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha