۲۴ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85508264
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر بهداشت: عامل «تب‌دانگی» در ۶ استان مشاهده شد

مشهد- ایرنا- معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وجود پشه «آئدس» عامل بیماری «تب دانگی» در ۶ استان کشور ثابت شده، اما خوشبختانه تاکنون آلودگی ناشی از این پشه در کشور گزارش نشده است.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر حسین فرشیدی روز پنجشنبه در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور پیرامون تب دانگی و وضعیت انتشار آن در کشور افزود: تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه ای به نام آئدس منتقل می‌شود و چند سالی است که این پشه در شهرهای مختلف کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: وجود این پشه اکنون نیز در ۶ استان کشور ثابت شده، اما خوشبختانه آلودگی ناشی از آن در هیچ یک از استان‌ها گزارش نشده است.

معاون وزیر بهداشت پیرامون علت انتشار این بیماری گفت: با بارندگی شدیدی که به تازگی در دبی اتفاق افتاد، ماندن آب در سطح محلات این منطقه سبب انتشار پشه آئدس و بیماری تب دانگی در کشور امارات شد و به دنبال این موضوع تعداد زیادی از مسافران ایرانی که در دبی به سر می‌برند نیز به این بیماری دچار شدند.

وی ادامه داد: در این مدت برای شناسایی افراد مبتلا به این ویروس تلاش شد تا مانع ورود بیماری تب دانگی به کشور شویم، در حال حاضر نیز این رصد با دقت و جدیت ادامه دارد.

دکتر فرشیدی افزود: برای ما بسیار مهم است که بتوانیم مردم را نسبت به این بیماری آگاه تا از گزش این پشه بویژه در ۶ استان آلوده و به ویژه استان‌های جنوبی پیشگیری کنیم، اما خوشبختانه هنوز گزارشی از گزش پشه آئدس و بیماری تب دانگی در کشور نداشته ایم.

اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های سراسر کشور از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

تب دانگی یک بیماری ویروسی است که مشخصه آن بروز تب چند روزه‌ای است که با نشانه‌های دیگری مانند تهوع، استفراغ، بثورات پوستی، سردرد، درد پشت چشم، بدن درد و درد عضلانی، درد مفاصل و خونریزی زیرپوستی همراه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha