۲۵ خرداد ۱۴۰۳، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85508629
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

مدودف: نئواستعمار به مرزهای فدراسیون روسیه بسیار نزدیک شده است

تهران - ایرنا- دیمتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که نئواستعمار مدت هاست که به مرزهای فدراسیون روسیه بسیار نزدیک شده است.

به گزارش ایرنا از تاس، مدودف خاطرنشان کرد که اولین گام، به دست آوردن کنترل بر همسایگان روسیه، از جمله دامن زدن به انقلاب های رنگی در اوکراین و گرجستان بود.

او خاطرنشان کرد که برای سال‌های متمادی به طور کلی پذیرفته شده بود که استعمار نو در جایی دور برای مثال در آسیا، آفریقا یا آمریکای لاتین وجود داشته باشد.

این سیاستمدار ادامه داد: در واقع جاه طلبی های کلان شهرهای جدید محدودیت اقتصادی و سیاسی نمی شناسد و استعمارگران نمی خواهند به مرزهای استراتژیک دیگر کشورها احترام بگذارند.

وی اضافه کرد، اوکراین در واقع استقلال سیاسی خود را کاملاً از دست داده است و یک عملیات ویژه به رهایی آن از قید و بندهای نواستعماری غرب کمک خواهد کرد.

مدودف در مقاله ای که در روسیسکایا منتشر شد، خاطرنشان کرد: اوکراین در نتیجه کودتای فوریه ۲۰۱۴ کاملاً ذهنیت سیاسی خود را از دست داد.

کودتای آمریکایی –اروپایی، در سال ۲۰۱۴ که از ان به عنوان انقلاب کرامت یا انقلاب میدان نام برده شد، علیه دولت قانونی ویکتور یانوکوویچ روی داده و موجب سقوط وی شد و روسیه معتقد است بعد از آن عوامل سرسپرده و مطیع کاخ سفید روی کار آمد.

معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه بدیهی است که اکنون تنها پس از انجام کلیه وظایف شورای امنیت می توان اوکراین را از قید و بندهای نواستعماری رها کرد.

۱۵ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha