شتاب بخشی به ساخت سد تنگ سرخ یاسوج اقدام ماندگار دولت سیزدهم

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره شتاب بخشی به ساخت تنگ سرخ اقدام ماندگار دولت سیزدهم در استان است گفت: این طرح که به نام رییس جمهور شهید نامگذاری شده امسال بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، سید علی احمد زاده روز شنبه در یادواره شهدای خدمت در تپه نورالشهدای یاسوج افزود: اگرچه اقدام های زیادی برای توسعه کهگیلویه وبویراحمد در سه سال گذشته تاکنون در کهگیلویه وبویراحمد انجام شده اما تزریق اعتبار و شتاب بخشی برای اجرای سد مخزنی تنگ سرخ بی گمان یکی از شاخص ترین اقدام های دولت سیزدهم در این استان است.

احمد زاده عشق در خدمت به مردم را از ویژگی های رییس جمهور شهید دانست و گفت: رئیس جمهو نسبت به مردم و عزت آنان حساس بود به طوری که در سفر دور نخست به استان در بازدید از منطقه تنگ سرخ وقتی مردم برای دیدار با رییس جمهور تجمع کرده بودند از راننده خواست در کنار مردم توقف کند تا با آنان صحبت کند.

وی با اشاره به برکت حضور رییس جمهور در سد تنگ سرخ گفت: تلاش می کنیم این طرح که به نام شهید رییسی نام گذاری شده تا زمستان امسال آبگیری شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:این طرح که ۱۱ سال نخست آغاز عملیات اجرایی آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اکنون در مراحل پایانی ساخت است.

وی بیان کرد:شهیدجمهور در بازدید مهرماه ۱۴۰۰ خود از سد تنگ سرخ تاکید کرد که عملیات اجرایی و ساخت این سد باید سریع تر ادامه یابد و با عملی شدن ماده ۵۶ (تسهیلات ) از طریق بانکها و افزایش اعتبارات تکمیلی در کوهتاترین زمان ممکن این سد مورد بهره برداری قرار گیرد.

ساکنان شهر یاسوج مرکز شهرستان ۲۵۰ هزار نفری بویراحمد که با میانگین بلندمدت ۷۹۷ میلیمتر پرباران ترین منطقه کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود همواره با افت فشار یا قطعی آب مواجه هستند و تکمیل سد تنگ سرخ برای آنان نیازی ضروری محسوب می شود.

سد خاکی تنگ سرخ که با هسته رسی در کهگیلویه و بویراحمد درحال ساخت است، ۶۶,۵ متر ارتفاع و ۹۱۷ متر در ناحیه تاج، طول خواهد شد و ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب را دارد

پس از سفر رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۴۰۰، تحول بزرگی در روند ساخت سد تنگ سرخ بویراحمد بوجود آمدبه گونه ای که تا قبل از سفر ۳۸۰ میلیارد ریال به سد اختصاص یافته بود اما بعد از آن سه هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال تزریق و امسال هم از محل بودجه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه در نظر گرفته شد و پیشرفت فیزیکی آن از ۱۳ درصد (پس از ۱۱ سال) به ۵۲ درصد رسیده است.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی احداث سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد که ۱۱ سال با روندی بسیار کند و حدود ۱۳ درصد در حال انجام بود، در دولت سیزدهم شتاب چشمگیری گرفت تا شهروندان یاسوجی و مناطق اطراف این سازه آبی به بهره مندی از آب سالم و پایدار امیدوار شوند.

این طرح که ۱۱ سال نخست آغاز عملیات اجرایی آن تنها ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در دولت سیزدهم شتاب چشمگیری گرفت و طبق اعلام مسئولان استانی این سد تا پایان امسال آبگیری خواهد شد.

شهیدجمهور در بازدید مهرماه ۱۴۰۰ خود از سد تنگ سرخ تاکید کرد که عملیات اجرایی و ساخت این سد باید سریع تر ادامه یابد و با عملی شدن ماده ۵۶ (تسهیلات ) از طریق بانکها و افزایش اعتبارات تکمیلی در کوهتاترین زمان ممکن این سد مورد بهره برداری قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد آیت الله سید ابراهیم رییسی عنوان کرد: تبعیت بی چون و چرا از ولایت یکی از شاخص های رفتاری و عملی ایشان بود.

احمدزاده با بیان اینکه خدمت صادقانه، جهاد و تلاش شبانه روزی و بی وقفه و ارتباط با مردم میراث رییس جمهور شهید است خاطرنشان کرد: این سبک از خدمت باید در دولت آینده نیز حفظ شود.

وی گفت: تشییع شهدای خدمت را رفراندم همدلی مردم و مسوولان در نظام جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: حضور مردم کلان شهر ها از پایتخت تا مشهد، قم، بیرجند و تبریز نشان داد که هر مسوولی برای مردم کار کند هموطنان قدرش را می دانند.

احمدزاده تکیه به مردم ایران را از دیگر ویژگی های رئیس جمهور شهید دانست و با اشاره به حضور ۵۰ کشور آیین های رییس جمهور شهید گفت: ارتباط خوب با کشورهای منطقه و عدم توسل به غرب، آمریکا و اروپا از دیگر ویژگی های بارز شهید رئیسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha