۲۷ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۰
کد خبر: 85510468
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جراحی فرهنگی در برخی برنامه های شهرداری قزوین ضروری است

قزوین - ایرنا - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین گفت: رویکرد این سازمان جلوگیری از پول پاشی های غیرمنطقی و اجرای برنامه های مختلف و تاثیرگذار است و در این مسیر با حمایت شهردار، نیازمند جراحی فرهنگی در برخی از اقدامات گذشته نیز هستیم.

حسین برجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح مهمترین اقدامات فرهنگی برای ترویج حقوق شهروندی و افزایش شور و نشاط در جامعه، اظهار کرد: در همین راستا، رویداد ایده پردازی و فیلمنامه نویسی "کوک چهارم" با محوریت اجتماعی برای ارتقا سطح دانش خانواده ها در قزوین برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره ها با اهداف معین و مشخص و تعریف شده یکی از کارهای منطقی برای تقویت نشاط و شادابی معقول مردم و کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در این رابطه نیز طی سال گذشته پنج جشنواره مهم برگزار و امسال نیز حداقل برگزاری ۱۰ جشنواره هدف گذاری شده است.

برجی تصریح کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و تولید محتوای فاخر، به دنبال تاثیرگذاری هدفمند برای ارتقای سطح مهارت و دانش شهروندان و خانواده های قزوینی هستیم تا بتوانیم مردم را با موضوعات مهم اجتماعی و خانوادگی آشنا کنیم تا واکنش های مناسبی در مورد مسایل داشته باشند.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره "فیلم و عکس کوک چهارم" سال گذشته با حضور ۱۰۰ فیلم از ۱۸ کلان شهر و ۴۱۴ قطعه عکس از ۱۵ کلان شهر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و امسال هم امیدوار خواهیم بود تا آثار خوبی را دریافت کنیم.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین اضافه کرد: امسال رویداد ایده پردازی کوک چهارم در پنج محور جلوه‌های اخلاق در شهر، کسب حلال و احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط اجتماعی، شور و نشاط در محله و حفظ محیط زیست شهری و حفظ اموال عمومی در ۲ بخش استانی و کلان شهرها توسط این سازمان برگزار می شود.

وی افزود: رزومه و سوابق ۴۵ فیلم نامه نویس در اوایل خرداد ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با نظر داوران، ۳۰ نفر از ایده پردازان انتخاب شدند و از آنها دعوت کردیم تا در کارگاه های آموزشی و تخصصی شرکت کرده و در مسیر اهداف جشنواره هدایت شوند.

برجی خاطرنشان کرد: ایده پردازان منتخب شامل ۱۱ نفر از تهران، ۹ نفر از قزوین، سه نفر از شیراز، ۲ نفر از قم، ۲ نفر از اردبیل، ۲ نفر از کرج، ۲ نفر از رشت، ۲ نفر از گناباد، سه نفر از سمنان و از شهرهای کرمانشاه، کرمان، ایلام، همدان، بندرعباس و زنجان هر کدام یک نفر برگزیده شدند.

به گفته این مسوول، کارگاه های آموزشی برای منتخبان این رویداد از هفته گذشته آغاز شده و تا پنجشنبه هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت تا ایده ها و سناریوهای ارایه شده در محورهای جشنواره تبیین و تشریح شود و سپس تصمیم گیری در خصوص تبدیل ایده ها به اثر انجام خواهد شد.

این مدیر فرهنگی افزود: همچنین با حضور اساتید هنرمند در کارگاه های آموزشی، امسال از چند کارشناسان با تجربه شهرداری نیز دعوت کرده ایم تا موضوعات را به صورت کاربردی برای هنرمندان تشریح کنند تا آثاری که تولید خواهد شد تاثیرگذار و مفید بوده و نتیجه بخش باشد.

برجی تصریح کرد: در کنار کارگاه آموزشی برای منتخبان یک "تورگشت" در شهر قزوین هم پیش بینی شده تا به منظور سطح کیفی سناریوهای ارایه شده، دیدگاه و شناخت مناسبی از مسایل شهری در ذهن ایده پردازان ایجاد شود.

رییس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: پس از این مراحل آثار توسط داوران مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و تصمیم خواهیم گرفت که سناریوها توسط چه کسانی به فیلم کوتاه تبدیل شود که در این مرحله تعدادی از سناریوهای شاخص خریداری شده و هزینه ساخت فیلم نیز توسط سازمان تامین و پرداخت خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha