فیلم| شبکه نظارت شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی سازماندهی شد

مراغه- ایرنا- رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی گفت: شورای نگهبان بر اساس قانونی اساسی به غیر از انتخابات شوراها در بقیه موارد به عنوان ناظر عمل می‌کند و بر همین اساس شبکه گسترده و امین نظارت را در انتخابات پیش‌رو سازماندهی کرد.

«صمد عزیزی» روز یکشنبه در حاشیه نشست تخصصی مشارکت آگاهانه که در دانشگاه آزاد اسلامی مراغه برگزار شد، به خبرنگار ایرنا افزود: در بیش از سه‌هزار شعبه‌ای که برای اخذ رای در سطح استان پیش‌بینی شده است، عوامل نظارتی این شورا در کنار عوامل اجرایی حضور می‌یابند.

وی اطمینان داد که برابر قانون از رای مردم که امانت مقدسی در دست نظام است، صیانت شود و افزود: طبق قانون اساسی حق تعیین سرنوشت به آحاد ملت واگذار شده است و مردم در نظام مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی، حق تعیین سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: کشورمان به موجب اصل ۶ قانونی اساسی باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود و ساز و کار مدیریت امور کشور در همان اصل «انتخابات» عنوان شده است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر همین اساس هریک از ما به عنوان یک شهروند این نظام مقدس، سهمی در مدیریت کشور داریم و باید با علم و اطلاع لازم، پای صندوق رای حاضر شویم.

وی تاکید کرد: رییس‌جمهوری انتحاب کنیم که در شرایط کنونی بتواند نیازهای کشور را تامین کرده و مسایل مهم موجود را حل کند و برای آن راهکار داشته باشد.

«عزیزی» ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شهید جمهور، اراده مصمم ایشان برای حل مسایل بود، ایشان راه‌حل را در داخل کشور جست‌وجو می‌کرد و در مسیر رسیدن به راه‌حل به مسایل حاشیه‌ای بی‌توجه بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مشارکت انتخاباتی ملت ایران مکمل حماسه آنان در آیین تشییع و تدفین شهدای خدمت باشد.

به گزارش ایرنا شورای نگهبان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مهم‏ترین نهادهای حکومتی به شمار می‌آید؛ این نهاد شباهت زیادی با بعضی از نهادهای حافظ قانون اساسی در تعدادی از کشورها دارد.

در قوانین اساسی برخی کشورها نیز نهادهایی به نام «دادگاه قانون اساسی»، «شورای قانون اساسی»، «دیوان قانون اساسی» و نظایر آن پیش‌بینی شده است که با وجود برخی تفاوت‌ها، از حیث ساختار و نوع مسئولیت‌ها با یکدیگر شباهت‌های فراوانی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha