۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85512271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حماس:

اسرائیل در بن بست راهبردی گرفتار شده است

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۷
کد خبر: 85512271
اسرائیل در بن بست راهبردی گرفتار شده است

تهران- ایرنا- نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لبنان گفت: اشغالگران در یک تنگنای راهبردی گرفتار شده اند و هیچ گزینه ای برای برونرفت از آن وجود ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «احمد عبدالهادی» در گفت وگو با شبکه المیادین اضافه کرد: رژیم صهیونیستی سردرگم است و به خاطر ضربات مقاومت فلسطین و محور مقاومت، دریک بحران عمیق قرار دارد.

وی افزود: همزمان با عملکرد بی نظیر رهبران سیاسی، سطح مهارت عملیاتی نیروهای مقاومت روبه افزایش است و اشغالگران در بن بست سیاسی راهبردی قرار دارند که هیچ گزینه ای برای برون رفت از آن وجود ندارد.

عبدالهادی تصریح کرد: انحلال کابینه جنگ نشان می دهد که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در زیر ضربات مقاومت با نوعی ازهم گسیختگی دست و پنجه نرم می کند.

وی درباره مذاکرات آتش بس نیز گفت: مقاومت فلسطین، پاسخ خود را به طرح پیشنهادی برای آتش بس داده و آمریکا اگر می خواهد جنگ پایان یابد باید بر رژیم صهیونیستی فشار وارد کند.

نماینده جنبش حماس در لبنان اظهارداشت: دولت آمریکا از طریق مذاکرات می خواهد که مقاومت هیچ دستاوردی کسب نکند و مقاومت در مذاکرات، از شروط و خواسته هایی که از دستاوردهای عملیات «طوفان الاقصی» محافظت می کند، کوتاه نمی آید.

عبدالهادی ادامه داد: برخی بندها و پیشنهادهای طرح آتش بس از عملی شدن خواسته های ملت فلسطین جلوگیری می کند.

وی درباره جبهه لبنان و پشتیبانی از مقاومت فلسطین نیز گفت: مقاومت اسلامی لبنان به عنوان جبهه پشتیبان حماسه «طوفان الاقصی»، دستاورهای راهبردی بزرگی در زمینه نظامی، فراری دادن هزاران شهرک نشین و نابود کردن سامانه های جاسوسی دشمن داشته است.

این عضو حماس بیان کرد: نبرد در جبهه لبنان پس از توقف جنگ علیه نوار غزه پایان می یابد و «عاموس هوکشتاین» فرستاده ویژه رئیس جمهوری آمریکا نیز این امر را درک کرده است.

به گزارش ایرنا، رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که درپی درخواست «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی برای پیوستن به شورای جنگی، نخست وزیر این رژیم انحلال این شورا را به وزرای کابینه اعلام کرد.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «بنی گانتس» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته به طور رسمی استعفای خود را اعلام کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی، گفت: حضور در کابینه جنگ به خاطر سرنوشت مشترک بود نه شراکت سیاسی.

گادی آیزنکوت عضو دیگر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز پس از گانتس به صورت رسمی استعفای خود و خروج از این کابینه را اعلام کرد.

به دنبال استعفای گانتس، بن گویر این اقدام را فرصت بزرگی برای پیشروی و دستیابی اشغالگران به پیروزی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha