۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85512755
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

گسترش یک بیماری عفونی در ژاپن

۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85512755
گسترش یک بیماری عفونی در ژاپن

تهران- ایرنا- موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن امروز (سه‌شنبه) از افزایش کم‌سابقه بیماری نکروزان غلاف (بیماری گوشت‌خوار) خبر داد.

به گزارش ایرنا از روزنامه استریتس تایم، موسسه ملی بیماری‌های عفونی ژاپن (NIID) امروز (سه شنبه ۲۹ خرداد) اعلام کرد: داده‌های هفته‌های گذشته ما نشان‌ می‌دهد که تعداد موارد ابتلا به بیماری عفونی استرپتوکوک یا بیماری عفونی نکروزان غلاف (بیماری گوشت‌خوار) از ابتدای سال میلادی جاری به یک هزار و ۱۹ نفر رسیده است که نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه همه‌گیری این عفونت شدید باکتریایی نسبت به سال‌های گذشته است.

این بیماری یک عفونت تهاجمی شدید شناخته می‌شود که شروع ناگهانی دارد و عمدتا در زیر شاخه استرپتوکوک گروه A قرار دارند.

این موسسه ژاپنی افزود: علائم اولیه این بیماری معمولا به صورت فشار خون پایین، گلودرد، تب، کاهش اشتها، اسهال، استفراغ و سایر مشکلات گوارشی است که اگر به موقع درمان نشود، می‌تواند به آسیب بافت نرم پوست، نارسایی تنفسی، نارسایی کبد، نارسایی کلیه و همچنین نارسایی چند عضو بدن منجر شود. این بیماری از طریق مخاط بینی یا گلو و از طریق تماس با زخم ها منتقل می شود.

کارشناسان هشدار دادند: علائم اولیه این عفونت باکتریایی به‌دلیل سرعت زیاد انتقال این بیماری اغلب با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود و تب بالا همراه با هذیان یا سرخی پوست به سرعت در حال گسترش در اطراف زخم علائم هشدار دهنده این بیماری هستند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

خبرگزاری دولتی شینهوا هم به نقل از کارشناسان حوزه پزشکی از شهروندان چینی خواست در صورت دیدن این علائم به سرعت مراقبت و درمان را آغاز کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha