۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85512894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار شمیرانات: برنامه ریزی برای حضورآسان و کم هزینه سفر اربعین ضرورت دارد

شمیرانات-ایرنا- فرماندار شمیرانات گفت: برای حضورآسان و کم هزینه افراد مشتاق و دارای معذوریت در سفر اربعین تسهیل گری شود.

به گزارش ایرنا، مجتبی ذاکریان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اهداف مهم ستاد اربعین این شهرستان،تسهیل‌گری برای حضور آسان و کم هزینه برای افراد مشتاقی است که ملاحظات و معذوریاتی دارند واربعین امسال به جهات مختلفی مورد توجه ما است.

وی ادامه داد: اربعین یک رویداد تمدنی و یک توجه و تنبه بشریت است که خون به ناحق ریخته شد حضرت ابی عبدالله علیه السلام ان‌شاءالله نجات‌بخش و مقدمه ظهور است و امروز با وجود هجمه‌های رسانه‌ای غرب و جریان معاند، بشریت اربعین را حداقل به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی شناخته است‌.

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه دیگر یگر وجه اهمیت اربعین، برای ما به عنوان کسانی‌ که بار مدیریتی بر دوش داریم، اقبال مردم است ، توضیح داد: مدیران اگر شخصاً هم معتقد به این مهم نباشند، بدانند در حال خدمت به جامعه‌ای هستند که چندین میلیون نفر از آن‌ها اقبال به سفر اربعین دارند و ما موظف به خدمت‌رسانی هستیم.

ذاکریان افزود: در سازمان‌دهی و تسهیل‌گری در این حوزه، نگاه‌ها متفاوت است، گاهی دولت نقش بیشتری ایفا کرده و گاهی عمده کار مردمی بوده است‌. اما آن‌چه نگاه دولت شهید رئیسی رحمت الله علیه بود، این است که تا جایی که امکان دارد کار به مردم سپرده شود، تلاش و جهت‌گیری‌ها نیز در همین سمت است که ظرفیت دولت برای تقویت مردم استفاده شود.

وی ادامه داد: علیرغم نیت دولت، در عمل آن‌طور که باید اقدام نشده است و کار اربعین باید مردمی‌تر باشد در سطح شمیرانات موکب‌های (مردمی) با ریشه‌ای داریم که دغدغه دولت باید تقویت همین موکب‌ها باشد.

فرماندار شمیرانات با تأکید بر این‌که نگاه به اربعین صرفاً باید نگاه به جریان امام حسین علیه السلام باشد و از نگاه فردی خودداری شود، ابراز کرد: شهرداری‌ها و اصناف شمیرانات که همواره در موقعیت‌ها، مناسبات و چالش‌های مختلف خوش می‌درخشند، توجه داشته باشند تا با کمک‌های خرد، بلاجبار البته سازماندهی شده می‌توانند مشکلات متعددی را از موکب‌های مردمی شمیرانات حل‌ و ‌فصل کنند.

شهرستان شمیرانات در شمال استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha