نماینده مجلس: شهرک مسکونی از نیازهای اردکان پرجمعیت است 

یزد- ایرنا- نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک مسکونی از نیازهای شهر اردکان پرجمعیت و مهاجرپذیر است.

به گزارش ایرنا، مصطفی پور دهقان اردکان روز سه‌شنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات اجرایی طرح ایجاد شهرک مسکونی اردکان برگزار شد، افزود: باید به نیازهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد زیادی در این شهرک توجه شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی مناسب در زمینه توسعه زیرساخت‌ها، ارتقای خدمات عمومی و ایجاد فرصت‌های شغلی می‌تواند به بهبود وضعیت این شهرک و رفاه ساکنان آن کمک کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرک مسکونی با جمعیت زیاد ممکن است با چالش‌های مربوط به ترافیک، نیازهای زیرساختی، خدمات عمومی و محیط زیست مواجه شود.

وی با بیان اینکه مهاجرت افراد به این منطقه می‌تواند باعث افزایش جمعیت و نیازهای اجتماعی جدید شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت موثر می‌تواند کمک کند تا این چالش‌ها مدیریت شوند و بهبود یابند.

پوردهقان اردکان به جهش جمعیتی و نیاز به زمین‌های مسکونی اشاره کرد و نسبت به درخواست‌های روزافزون آینده به‌دلیل جمعیت شناور ناشی از مهاجرت هشدار داد.

وی با تاکید بر لزوم بررسی ملاحظات اجتماعی، محیط‌زیستی، منابع طبیعی و بهداشتی طرح شهرک مسکونی، به تاثیرات گسترده افزایش جمعیت و نیازهای مرتبط با آن بر شهرک مسکونی اشاره کرد و اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای پاسخگویی به این نیازها را یادآور شد.

مسئولان اجرایی حاضر در این نشست نیز به ارایه گزارش‌های کارشناسی حوزه‌های خود پرداختند و فازها و پهنه‌های پیشنهادی برای ایجاد شهرک مسکونی را بررسی کردند.

این گزارش‌ها شامل تحلیل‌ها از وضعیت فعلی و پیش‌بینی‌های مربوط به راهکارهای پیشگیری از چالش‌های احتمالی آینده این شهرک بودند.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha