۲۹ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۳۴
کد خبر: 85513202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار بیمه سازمان یافته ورزشی قزوین به ۹۰ هزار ورزشکار رسید

قزوین - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: آمار بیمه سازمان یافته ورزشی استان قزوین از ۴۰ هزار به ۹۰ هزار ورزشکار رسیده و در حوزه بانوان نیز دومین و در بخش حضور مردان ورزشکار نیز سومین استان در کل کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس اعلایی مقدم عصر سه شنبه در نشست مشترک روسا و نواب رییس هیات‌های ورزشی استان قزوین اظهارکرد: با توجه به استعدادهای درخشانی که در استان قزوین وجود دارد در تلاش هستیم تا این آمار به ۱۲۰ هزار ورزشکار برسد و ورزش در سبد خانوار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ورزش استان قزوین در سال گذشته دستاوردهای چشمگیری داشته است و در اواخر شهریور سال جاری وارد المپیک و پارالمپیک می‌شویم، افزود: ضروری است تا نمایندگان ارزنده ورزشی تمام تلاش خود را جهت افتخار آفرینی برای استان به کار گیرند.

اعلایی مقدم گفت: ۱۷ ورزشکار استان در بازی‌های آسیایی دوره گذشته اعزام شدند که امسال نیز در این خصوص باید به صورت جدی عمل شود.

این مسوول به نقش روسای هیات‌های ورزشی استان قزوین اشاره کرد و گفت: اجاره و تحویل پایگاه‌های مختلف ورزشی برعهده هیات‌های ورزشی استان است که اوقات فراغت و برگزاری مسابقات نیز توسط هیات‌ها برنامه ریزی می‌شود از این رو باید روسا بر مکمل‌های ورزشی و همچنین وضعیت کیفی باشگاه‌ها نظارت درستی داشته باشند.

وی با بیان دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ورزش استان قزوین اظهارکرد: برای نخستین بار در دولت خدمتگزار شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی کمک‌های بلاعوضی به ورزش استان شد که حدود ۱۵۰ میلیارد ریال به ورزش استان اختصاص یافت.

اعلایی مقدم با اشاره به توجه ویژه دولت به ورزش افزود: همچنین دستور تشکیل آمایش سرزمین توسط دولت سیزدهم داده شده که ۹۰ درصد آن در استان انجام شده است.

وی ادامه داد: تجلیل از قهرمانان آسیایی و پارآسیایی به دست رییس جمهور و دیدار ورزشکاران با رهبر جمهوری اسلامی نیز از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم بود که امیدواریم دولت جدید نیز ادامه دهنده برنامه‌های دولت سیزدهم باشد.

آمار بیمه سازمان یافته ورزشی قزوین به ۹۰ هزار ورزشکار رسید

جامعه ورزشی نقش مهمی در مشارکت انتخاباتی دارد

معاون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اداره کل اطلاعات استان قزوین نیز در این نشست گفت: دیدگاه اداره اطلاعات استان قزوین به جامعه ورزشی این است که این حوزه باید در جهت رفع تهدیدها، آسیب‌ها و همچنین فرصت سازی برای نظام و افزایش نشاط اجتماعی عمل کند.

امینی با بیان اینکه حوزه ورزش و جوانان می‌تواند بسیار راهبردی باشد، افزود: قشر جوان و جامعه ورزشی باعث اقتدار، صلابت و کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی و امنیتی می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه مجموعه نظام جمهوری اسلامی به حوزه ورزش زیربنایی است، چرا که هر قدر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود فواید بسیار زیادی خواهد داشت‌.

معاون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اداره کل اطلاعات استان قزوین اظهارکرد: آنچه که جامعه امروز احتیاج دارد، تقویت سرمایه اجتماعی بوده و یکی از ارکان آن تقویت و تحکیم مولفه‌های انسجام اجتماعی است.

وی با بیان اینکه این امر با مشارکت روسای ورزشی در جهت افزایش نشاط اجتماعی و هویت زایی امکان پذیر خواهد بود، افزود: مربیان و ورزشکاران استان می‌توانند یاس و ناامیدی در جامعه را به پویایی اجتماعی تبدیل و مولفه‌های اساسی اطلاعات را تقویت کنند که امروز یکی از آن مولفه‌ها مساله انتخابات است و به عنوان جوهره مردم سالاری باید به صورت یک دغدغه اجتماعی و سیاسی مطرح شود.

امینی یادآور شد: مشارکت حداکثری موضوع بسیار مهمی در انتخابات محسوب می‌شود که دیدگاه‌های جامعه ورزشی در نظرات مردم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: امروز راهبرد دشمن در عرصه انتخابات تحریم و تخریب است که ورزشکاران می‌توانند با اثرگذاری خود این راهبرد را شکست دهند.

معاون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی اداره کل اطلاعات استان قزوین خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی رقابتی را فراهم کرده است تا با کمک و همدلی یکدیگر بتوان فرصتی بی‌نظیر برای نشان دادن اقتدار نظام و مشارکت باشکوه مردم ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha