۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85513411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعهد جنگل کاری خراسان‌شمالی ۱۵۰ هکتار است

۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۲
کد خبر: 85513411
تعهد جنگل کاری خراسان‌شمالی ۱۵۰ هکتار است

بجنورد-ایرنا- مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تعهد استان در طرح تداوم جنگل کاری امسال ۱۵۰ هکتار است که بیش از این میزان اجرا خواهد شد.

مهدی علی آبادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: متقاضیان زیادی برای اجرای طرح زراعت چوب به نسبت سال های گذشته اعلام آمادگی کردند و در این زمینه فرهنگ سازی شده است.

وی افزود: از سوی دیگر قیمت چوب افزایش یافته و به همین نسبت تقاضا برای کاشت نهال صنوبر افزایشی بوده است.

مجری طرح زراعت چوب اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: صنوبر، الکالیپتوس، چنار و بید بهترین گونه برای تولید چوب است که در این استان تنها گونه صنوبر کاشت می شود.

وی ادامه داد: بهره برداری از جنگل های شمال ممنوع شده است بنابراین باید اعتبارات لازم برای اجرای طرح زراعت چوب در خراسان شمالی تامین شود.

علی آبادی گفت: ۲ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای اجرای طرح زراع چوب در استان ابلاغ شد که این میزان اعتبار تنها برای اجرای ۲۰ هکتار کافی بود در حالی که ۲۷۰ هکتار زراعت چوب در استان اجرا شد.

به گزارش ایرنا، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.

خراسان شمالی ذخیره گاه ژنتیک انواع گیاهان و درختان جنگلی است و ۲۵ هزار هکتار از جنگل های این استان هیرکانی و بقیه ایرانی تورانی است که گونه های ارس، افرا، زالزالک و کرکو را در خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha