فرماندار: ۳۱ درصد سهم امسال اشتغال قصرشیرین محقق شده است

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ درصد سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سامانه رصد به ثبت رسیده و محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نجفی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری قصرشیرین با بیان اینکه در مجموع سقف تعهدات اشتغال دستگاه های اجرایی شهرستان در سال جاری ۲۶ هزار و ۲۴۷ نفر است، سهم تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را ۴۹۰ شغل توسط ۱۷ دستگاه اجرایی اعلام کرد که تاکنون ۱۵۲ مورد آن توسط ۱۱ دستگاه اجرایی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: بیشترین میزان تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی این شهرستان مربوط به کمیته امداد امام (ره) با ۱۲۵ نفر شغل و سپس صنعت، معدن و تجارت و بهزیستی به ترتیب با ۹۴ و ۷۵ نفر اشتغال است.

فرماندار قصرشیرین در ادامه با اشاره به موضوع پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی گفت: سال گذشته در مجموع از ۳۸ طرح معرفی شده به بانک، ۳۷ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات تعلق گرفته که از این میزان ۲۷ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به ۲۷ طرح تسهیلات پرداخت شده که معادل ۷۲ درصد است.

نجفی ادامه داد: این طرح ها شامل قالی بافی، گلیم بافی، پرورش قارچ خوراکی، پرورش گوسفند داشتی و بز و تدوینگر و ویرایشگر تصویر نرم افزار و رسانه بر خط است.

وی با بیان اینکه تمام دستگاه‌های متولی تلاش کنند تا پایان سال جاری میزان اشتغال تعهد شده را محقق کنند و افراد جویای کار از قبل آن منتفع شوند، گفت: ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث بازگشت مردم و جلوگیری از مهاجرت افراد از این منطقه می شود از این رو همه متولیان باید تلاش کنند تا زمینه اشتغال و به کارگیری افراد جویای کار در منطقه فراهم شود.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha