۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۵
کد خبر: 85513806
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته در شهرری کشف و توقیف شد

شهر ری- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان ری از توقیف محصولات غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته آرایشی بهداشتی خبرداد.

مصطفی امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر اهمیت بازرسی های کارشناسان شبکه بهداشت در افزایش سلامت شهروندان اظهارداشت: کارشناسان غذا و دارو و بهداشت حرفه ای شبکه بهداشت ری طی برنامه ریزی ها از پیش تعیین شده از مراکز توزیع اقلام‌خوراکی و بهداشتی بازدید می کنند که دربرخی این بازدیدها با موارد تخلف بسیاری روبرو می شوند که منجر به معدوم سازی نیز می شود.

وی افزود: درهمین راستا طی بازدید از انبار لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته شناسایی و توقیف شدند.

محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته در شهرری شناسایی و توقیف شد

امینی ادامه داد: معاونت غذا و دارو شبکه بهداشت ری بر انبارهای نگهداری اقلام سلامت محور (خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی) نظارت مستقیم دارد و در بازدید از انبارها، شرایط نگهداری محصولات، تاریخ مصرف کالاهای نگهداری شده، مجوز بهداشتی (اصالت کالا) مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته در شهرری شناسایی و توقیف شد

وی افزود: در صورت عدم رعایت شرایط قابل قبول و استاندارد های لازم در انبارهای مواد خوراکی و یا آشامیدنی مطابق با قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

امینی گفت: نظارت بر رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی در انبارها و مراکز نگهداری فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی به منظور حفظ سلامت محصولات و در پی آن سلامت مردم عزیز کشور ضروری است و بخش مهمی از زنجیره تأمین غذا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: کالاهایی که به صورت غیر مجاز و خارج از فرایند و مبادی قانونی تولید و نگهداری می‌شود، هیچ گونه نظارتی بر شرایط نگهداری و حمل این کالاها صورت نمی‌گیرد و به عنوان یک محصول غیربهداشتی تلقی شده و تائیدیه آزمایشگاهی ندارد.

محصولات آرایشی بهداشتی تاریخ گذشته در شهرری شناسایی و توقیف شد

وی با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت محور مصرفی گفت: بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب مردم را به جهتی سوق دهیم که آگاهی جمعی در مورد محصولات غیر مجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

امینی خاطرنشان کرد: شهروندان کالاهای سلامت محور را از مراکز معتبر و دارای مجوز خریداری کنند و به هنگام خرید این گونه محصولات حتماً به وجود برچسب سلامت سازمان غذا و دارو توجه کرده و با استعلام از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ و سایت www.ttac.ir از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha