۳۰ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۳
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85513877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای سناتور آمریکایی در مورد دخالت احتمالی روسیه در انتخابات انگلیس

تهران- ایرنا- «مارک وارنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا مدعی امکان مداخله روسیه در انتخابات پیش‌روی انگلیس شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روزنامه تلگراف، رئیس قدرتمندترین کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا در ادامه ادعاهایش در خصوص امکان دخالت روسیه در انتخابات روز ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) انگلیس، اضافه کرد که با نزدیک شدن به انتخابات انتظار می رود مداخله روسیه به طرز چشمگیری افزایش یابد، اما آمریکا با دقت اوضاع را زیر نظر دارد.

وارنر سپس در توجیه ادعاهایش به نایجل فراژ رهبر حزب برگزیت انگلیس به عنوان یکی از سیاستمدارانی اشاره کرد که به گفته وی هدف تلاش‌های ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای بهره‌برداری از نگرش‌های متفاوت در میان سیاستمداران انگلیسی قرار گرفته است.

فراژ پیش از این به ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیشنهاد داده بود که با روسیه وارد مذاکره شود؛ پیشنهادی که به گفته بسیاری از حامیان کی‌یف می تواند به تجزیه این کشور منجر شود.

این دموکرات ارشد امریکایی همچنین به دوستی فراژ با دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات پیش روی آمریکا اشاره کرد که به شدت به حمایت مالی از اوکراین بدبین است.

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس سنای امریکا در ادامه مدعی شد که کرملین و جانشینانش قصد دارند نارضایتی ایجاد کنند و یا گروه ها را در برابر یکدیگر قرار دهند.

این سناتور آمریکایی ادعا کرد: «واشنگتن شاهد است که روسیه آشکارا و مشابه سال ۲۰۱۶ سعی در مداخله در روند دموکراتیک سراسر جهان دارد».

روسیه در سال ۲۰۱۶ و زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که منجر به پیروزی ترامپ مقابل هیلاری کلینتون نامزد حزب جمهوری خواه شد، متهم به دخالت در این انتخابات و تاثیرگذاری بر نتیجه آن گردید.

وی افزود: «فکر می‌کنم آزمون بزرگ بعدی، انتخابات انگلیس در چند هفته آینده خواهد بود.

وارنر در عین حال اذعان کرد: در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تاکنون فعالیت زیادی در مورد انتخابات انگلیس ندیده اند، اما همانگونه که در گذشته شاهد بوده ایم، احتمال دارد هر چه به انتخابات نزدیک‌تر شویم، این فعالیت به طرز چشمگیری افزایش ‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha