۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85514814
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اوضاع انسانی در نوار غزه با قطع امدادرسانی بغرنج‌تر می‌شود

تهران- ایرنا- منابع وابسته به هلال احمر فلسطین در نوار غزه اعلام کردند که اوضاع انسانی با قطع امدادرسانی به ساکنان این منطقه لحظه به لحظه بغرنج تر می شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از العربی، منابع وابسته به هلال احمر فلسطین در نوار غزه اعلام کردند: از کشورهای دنیا و سازمان های بهداشتی می‌خواهیم که به اسرائیل برای توقف سیاست گرسنه نگه داشتن ساکنان غزه فشار بیاورند.

این منابع افزودند: نوار غزه شاهد شیوع بیماری های ناشی از سوءتغذیه به ویژه در میان کودکان و سالخوردگان است و اوضاع انسانی به دلیل قطع کمک ها به شهر غزه و شمال نوار غزه لحظه به لحظه بغرنج تر می شود.

در همین حال، رئیس بیمارستان «کمال عدوان» در شمال نوار غزه از اوضاع ناگوار بهداشتی خبر داد که در این منطقه جریان دارد.

«حسام ابوصفیه» گفت: اوضاع بهداشتی در شمال نوار غزه بسیار بد است و کمبود شدید لوازم پزشکی وجود دارد.

وی افزود: اشغالگران ساختارهای بهداشتی را ویران و مانع از ورود تجهیزات پزشکی برای از سرگیری فعالیت مراکز درمانی می شوند.

ابوصفیه بیان کرد: به علت نبود امکانات و لوازم پزشکی، حداقل خدمات را ارائه می دهیم.

از سوی دیگر، آژانس امداد رسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطین (آنروا) اعلام کرد: در نزدیک به ۹ ماه گذشته حدود ۶۷ درصد از تاسیسات آب و فاضلاب و زیرساخت‌های نوار غزه در جریان حملات مداوم رژیم صهیونیستی ویران شده یا دچار آسیب جدی شده است.

آنروا افزود: بیماری‌های واگیردار همچنان شیوع داشته و دمای هوا نیز در حال افزایش است. فقدان نظافت و کم آبی سلامت مردم غزه را تهدید می‌کند.

همزمان، «احمد الصوفی» شهردار شهر رفح هم اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰ درصد از امکانات غیرنظامی و زیرساخت‌های این شهر را در جنایات مداوم خود علیه آن ویران کرده است.

وی افزود: هدف ارتش رژیم اشغالگر برای ویران کردن گذرگاه رفح غیرقابل سکونت کردن نوار غزه است. نتیجه چنین روندی تحقق تدریجی قحطی در منطقه به دلیل عدم ورود کمک‌های بشردوستانه است.

به گفته الصوفی، اشغالگران ویران کردن شهر رفح و اردوگاه‌های آن را به صورت سازمان یافته دنبال می‌کنند که آخرین آن، حمله به منطقه السعودی و ویرانی کامل واحدهای مسکونی این منطقه بود.

این خبر در حالی منتشر می شود که وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه آمار شهدای نوار غزه را منتشر و اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهرماه۱۴۰۲) ۳۷ هزار و ۳۹۶ نفر در این منطقه به شهادت رسیدند.

این وزارتخانه همچنین افزود: از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون، ۸۵ هزار و ۵۲۳ نفر در نوار غزه بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی مجروح شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha