۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85514858
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده ۳۰۰ میلیارد ریالی اخلال در نظام اقتصادی در اصفهان کشف شد

اصفهان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف پرونده اخلال در نظام اقتصادی به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایرنا، از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان، سردار حمید علینقیان پور روز پنجشنبه افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی اصفهان با رصد فعالیت اقتصادی در فضای مجازی و اعتبارسنجی اقدامات و تحرکات فعالان عرصه اقتصاد دیجیتال به فعالیت غیرقانونی یک شرکت تجاری در یکی از نقاط خاص و مطرح شهر اصفهان پی بردند.
وی اظهار داشت: این شرکت اقدام به راه‌اندازی زیرساخت‌های گسترده اداری و شبکه بازاریابی فرا استانی در حوزه خرید و فروش وام و تسهیلات بانکی در ازای اخذ کارمزد بالا و غیرمتعارف بانکی کرده بود که با توجه به احتمال ارتکاب جرائم اقتصادی و اخلال در نظام بانکی با هماهنگی قضائی مراتب بصورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس اصفهان افزود : در این راستا ماموران به بازرسی از شرکت یادشده اقدام کردند و در بررسی بعمل آمده از مدارک موفق به کشف بیش از ۳۰۰ پرونده بانکی در ۲ ماهه گذشته مربوط به فروش وام و حدود ۴۰۰ سیمکارت تلفن متعلق به متقاضیان برای افتتاح حساب و انجام فرایند ۲ مرحله ای احراز هویت در ثبت و انتقال امتیاز اعطای تسهیلات شدند.
سردار علینقیان پور گفت: ارزش اولیه مبالغ وام های اعطا شده تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی تصریح کرد: محل مذکور به دستور مرجع قضائی پلمب شد و پرونده این شرکت اکنون تحت رسیدگی کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت اقتصادی و بانکی دارای ضوابط خاص خود بوده و هرگونه تخطی از این محدوده می تواند زمینه‌ساز وقوع جرائم اقتصادی و ایراد خسارت مادی و معنوی زیادی به افراد مال باخته شود.
رئیس پلیس اصفهان از شهروندان خواست تا هرگونه اخبار در باره جرائم و تخلفات مالی، پولی، بورسی، گمرکی و قاچاق کالا را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha