مقام چینی: بدنبال تقویت ارتباط با ایران هستیم

اصفهان-ایرنا- رییس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش آزادیبخش خلق چین گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و تصمیمات پیشین، بدنبال تقویت ارتباطات نظامی با ایران هستیم.

به گزارش ایرنا، سرلشکر وو فنگ مینگ عصر پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان افزود: سفر ما به اصفهان یک پروژه بسیار مهم و با هدف تقویت مناسبات دوجانبه است.
وی گفت: چین و ایران با برخورداری از تمدن ارزشمند، با یکدیگر روابط دوستانه‌ و مواضع مشترک دارند.
وو فنگ مینگ با بیان اینکه چین و ایران در کنار یکدیگر با یکجانبه‌گرایی در جهان مقابله خواهند کرد، ادامه داد: در سفر به اصفهان بدنبال اجرای نقشه راهی هستیم که توسط رئیسان چین و ایران ترسیم شده است.
وی گفت: با تقویت ارتباطات نظامی می‌توانیم سایر مناسبات خود را نیز ارتقاء دهیم.

مقام چینی: بدنبال تقویت ارتباط با ایران هستیمرییس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی چین گفت: اصفهان، استان بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران است و از ظرفیت‌های آن آگاه هستیم و این ظرفیت‌های ارزشمند می‌تواند پایه مهمی برای تعمیق همکاری‌های دوجانبه باشد.
استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: اصفهان بدلیل موقعیت راهبردیش در ایران می‌تواند نقش ویژه‌ای را در پیشبرد تعاملات و تبادلات مختلفی که ایران به آن متعهد است، ایفا کند.
سیدرضا مرتضوی ادامه داد: در سال‌های گذشته، چین بنوان یک کشور راهبردی، تعاملات دوجانبه‌ای را با ایران رقم زده و برنامه‌ریزی‌هایی که برای یک بازه ۲۵ ساله میان دو طرف منعقد شده نیز با همین هدف بوده است.
مرتضوی افزود: در سه دوره تمدنی؛ اصفهان پایتخت سرزمین پارس بوده و از هر دوره در مجموع ۲۲ اثر فرهنگی و تاریخی به یادگار مانده است.
استاندار اصفهان به ظرفیت‌های اقتصادی این استان نیز اشاره و اضافه کرد: اصفهان با بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، یکی از قطب‌های مهم ایران است.
به گزارش ایرنا، رییس دانشکده مدیریت نظامی دانشگاه دفاع ملی ارتش آزادیبخش خلق چین در رأس یک هیأت مطالعاتی از افسران ارشد آن دانشگاه امروز با استاندار، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و فرماندهان ارشد نیروهای مسلح در اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد.
چین کشوری واقع در آسیای شرقی اکنون بزرگترین صادرکننده، دومین وارد کننده و دومین اقتصاد بزرگ جهان بر پایه تولید ناخالص داخلی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha