شهروندان اهوازی برای جلوگیری از خاموشی، مصرف برق خود را مدیریت کنند

اهواز- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ضمن تاکید بر کاهش مصرف برق در روزهای آینده گفت: تامین برق مستمر و پایدار اصلی ترین هدف مجموعه صنعت برق می بوده که لازم است مشترکان برق اهواز مصرق برق خود را در این راستا مدیریت کنند.

محمد فراتی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از شهروندان خواست به منظور پایداری هرچه بیشتر شبکه برق، مصارف غیرضروری خود را تا حد امکان کاهش دهند.

وی ادامه داد: گرمای پیش آمده باعث شد تا رکورد پیک بار مصرف را در روز سه‌شنبه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ثبت کنیم و شاهد رکوردی جدید در مصرف برق باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: طی روزهای گذشته تاکنون در اثر ورود موج گرمای شدید شاهد افزایش بار مصرف برق و بروز اتفاقاتی روی تجهیزات در برخی مناطق به ویژه حاشیه اهواز بودیم که غالبا ناشی از مصرف بالای است.

وی بااشاره به اعلام آماده باش کامل نیروهای عملیاتی در کلانشهر اهواز افزود: غالب حوادث پیش آمده در ساعت های پیک یا اوج مصرف یعنی از ساعت ۱۳ تا ۱۸ است که همزمانی مصرف و گرمای شدید هوا باعث بروز چنین حوادثی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: اگر شهروندان این حساسیت و حس همکاری را در میان خانواده با عنوان فرهنگ "لامپ اضافی خاموش" یعنی پایداری برق و وسایل غیرضروری را در ساعت های اوج بار وارد مدار برق نکنند، به طور قطع شاهد بروز اشکال روی تجهیزات نخواهیم بود.

وی ضمن تشکر از مشترکانی که الگوی مصرف برق را رعایت می‌کنند، افزود: امسال وزارت نیرو طرح های تشویقی بسیار خوبی برای مشترکان خوش مصرفی که میزان برق خود را نسبت به سال گذشته حداقل ۱۵ درصد کاهش دهند در نظر گرفته است که علاوه بر صدور قبض برق رایگان، صدها خودرو و میلیون ها جایزه ارزشمند نیز تعیین کرده است.

فراتی ادامه داد: شهروندان کافی است با ورود به اپلیکیشن با انرژی به آدرس ba-energy.ir و ثبت اطلاعات خود آموزش های لازم را دریافت و اجرایی کنند تا یکی از میلیون‌ها نفر برنده خوش شانس ما در گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۳ باشید.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اهواز با یک هزار و ۸۴۸ مشترک در بخش صنعت، یک هزارو ۴۰۸ مشترک در بخش کشاورزی و ۸۹ هزار و ۸۶۶ مشترک در سایر بخش ها، پس از تهران دومین کلانشهر پر مصرف کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha