۲ تیر ۱۴۰۳، ۲:۳۱
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85515949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیوان عالی آمریکا ممنوعیت مالکیت سلاح توسط عاملان خشونت‌های خانگی را تایید کرد

تهران- ایرنا- دیوان عالی آمریکا با صدور حکمی یک قانون فدرال را که مالکیت سلاح گرم را برای عاملان خشونت‌های خانگی منع می‌کند، تایید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حکم با هشت رای موافق و یک رای مخالف در دیوان عالی آمریکا صادر شد.

جان رابرتس قاضی ارشد این دیوان در بیانیه‌ای گفت: وقتی دادگاه تشخیص می‌دهد که فردی تهدید معتبر علیه امنیت فیزیکی فرد دیگری ایجاد می‌کند، این فرد می‌تواند مطابق متمم دوم قانون اساسی به طور موقت خلع سلاح شود.

وی افزود: قوانین حمل سلاح گرم از هنگام تدوین تاکنون شامل مقرراتی بوده است که از سوءاستفاده از این سلاح‌ها و تهدید فیزیکی علیه دیگران جلوگیری می‌کند.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا مساله نگرانی‌کننده و معمول بوده و تعداد سلاح در این کشور بیشتر از جمعیت آن است.

سازمان «آرشیو خشونت مسلحانه» سال گذشته میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد مرگ بر اثر سلاح گرم را ثبت کرده است. تلاش برای محدود کردن سلاح در این کشور همواره با مخالفت‌های در میان سیاستمداران و لابی‌های سلاح روبرو بوده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا از تصمیم دیوان عالی استقبال کرد و گفت: بر اساس این رای، بازماندگان خشونت‌های خانگی می‌توانند همچون سه دهه گذشته از حمایت‌های حیاتی برخوردار باشند.

وی افزود که همچنان «قاطعانه متعهد است» که به خشونت علیه زنان پایان دهد و کنگره را بر آن خواهد داشت تا «همه‌گیری خشونت مسلحانه را که جامعه ما را از هم گسیخته است، پایان دهد.»

https://www.dailymail.co.uk/wires/afp/article-۱۳۵۵۵۷۱۳/US-Supreme-Court-upholds-ban-domestic-abusers-owning-guns.html

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha