۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85517070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودان عذرخواهی از امارات را تکذیب کرد

۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۶
کد خبر: 85517070
سودان عذرخواهی از امارات را تکذیب کرد

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند که در پی انتشار برخی گزارش‌های رسانه‌ای درباره عذرخواهی سودان از امارات متحده عربی به خاطر اظهارات نماینده این کشور در سازمان ملل متحد علیه ابوظبی، خارطوم عذرخواهی از امارات را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای الحره، وزارت خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی از رسانه‌ها خبری کذب به نقل از منبعی ناشناس منتشر کردند که سفیر سودان در ابوظبی از مقامات اماراتی به خاطر سخنان نماینده دائم این کشور در نشست شورای امنیت در تاریخ سیزدهم ماه جاری (۲۴ خرداد) عذرخواهی کرده است.

وزارت خارجه سودان افزوده است: این خبر کاملا به دور از واقعیت است و سخنان الحارث ادریس در نشست شورای امنیت، موضع رسمی سودان درخصوص موضوع مورد بحث جلسه شورای امنیت بوده است.

نماینده سودان در سازمان ملل متحد پیش تر در نشست علنی شورای امنیت، امارات و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته را به تامین تسلیحات برای نیروهای واکنش سریع و دامن زدن به درگیری‌های سودان متهم کرده بود.

از سوی دیگر محمد ابو شهاب نماینده امارات، گفت: این اتهامات مضحک و دیوانه‌وار است و بیانگر موضع نیروهای مسلح سودان به عنوان یکی از طرف‌های درگیر در این کشور است.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ (۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) میان ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) بر سر قدرت آغاز شد و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها تاکنون ثمری نداشته است.

بنا بر آمارهای سازمان ملل متحد، جنگ میان دو نیروی نظامی بزرگ سودان در سایه ادامه خشونت و گرسنگی به آواره شدن هشت میلیون نفر منجر شده است.

حدود ۲۵ میلیون نفر نزدیک به نیمی از جمعیت سودان بر اثر تداوم جنگ در وضعیتی ناگوار قرار گرفته و به کمک‌های فوری نیاز دارند و ۱۸ میلیون نفر هم در معرض خطر قحطی هستند.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha