۳ تیر ۱۴۰۳، ۰:۱۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85517083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیل به منازل روستایی «خوشاب» خراسان رضوی آسیب رساند +‌فیلم

سبزوار- ایرنا - فرماندار خوشاب گفت:‌ بارش رگباری باران و جاری شدن سیلاب، عصر امروز به چند روستای این شهرستان غربی خراسان رضوی آسیب وارد کرد.

محمود شم آبادی شنبه شب به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ جاری شدن سیلاب موجب تخریب و یا آب‌افتادگی حدود ۳۰ واحد مسکونی در روستای «ابراهیم آباد» در محدوده «دره یام» از توابع بخش «مشکان» این شهرستان شد که حدود ۶ واحد به کلی تخریب شده و بقیه واحدها نیز با ریزش دیوار، آبگرفتگی و آسیب‌هایی مواجه شده‌اند.

وی با بیان اینکه به گفته اهالی منطقه، چنین بارش سیل‌آسایی در ۵۰ سال اخیر سابقه نداشته است، افزود: سیل همچنین به قنات، مزارع، شبکه آب آشامیدنی و نیز خطوط برق و گاز ابراهیم آباد اسیب رسانده و به قنوات و کشتزارهای دیگر روستاهای منطقه از جمله «داراب، کاهان و سیمان» نیز خساراتی وارد کرده است.

فرماندار خوشاب ادامه داد:‌ با فروکش کردن سیلاب، ‌نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر و آتش نشانی با تجهیزاتی از جمله لجن‌کش در روستاهای سیلزده حضور یافته و درصدد امدادرسانی به روستاییان و رفع آب‌افتادگی منازل آنان برآمده اند.

شم آبادی گفت:‌ ترتیبی داده شده است تا در صورت نیاز اهالی منطقه، نسبت به اسکان موقت آنان در مسجد و مدرسه روستا اقدام لازم صورت گیرد.

روستای ابراهیم آباد خوشاب دارای ۵۰ خانوار جمعیت است.

«سلطان‌آباد»، مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری خوشاب در ۱۷۵ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha