۵۰۰ هزار مترمربع به فضای فیزیکی، آموزشی و تربیتی دانشگاه فرهنگیان اضافه شد

اراک - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: ۵۰۰ هزار مترمربع در دولت سیزدهم به زیربنای فیزیکی، آموزشی و تربیتی دانشگاه‌های فرهنگیان نقاط مختلف کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا مراد صحرایی روز یکشنبه در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی مربوط به آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در اراک، افزود: هفت هزار مدرسه در دولت سیزدهم ساخته شد که نیمی از سرمایه این کار ارزشمند با کمک خیران محقق شد.

وی با بیان اینکه، اولویت اول شهید رئیسی، آموزش و پرورش بود، تاکید کرد: مشارکت خیرین در امر مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم بی‌سابقه بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به جایگاه خیران اشاره کرد و گفت: فرهنگ تکریم خیران از گفتمان هیات دولت است و این قشر در بخش‌های مختلف از جمله آب رسانی به مناطق محروم، ساخت دانشگاه و بهداشت و درمان، فعالیت دارند.

صحرایی افزود: باید در قانون برنامه هفتم به مجموعه خیران توجه ویژه صورت گیرد.

وی درباره کار معلم نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیتی است و در سند تحول بنیادین، اولین اقدام تاسیس دانشگاه فرهنگیان بود.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: باید تلاش شود تا معملمان از بهترین مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه، کارگاه، وسایل آموزشی و اساتید برخوردار باشند و افرادی که دانسته و ندانسته در مسیر دانشگاه فرهنگیان کم کاری کرده‌اند، کوتاهی در حق آیندگان است.

صحرایی اظهار کرد: شان و منزلت جامعه به شخصیت معلم گره خورده و توجه به جایگاه معلم امری ضروری است.

وی، از مجمع خیرین که وارد کار فرهنگی شده‌اند، قدردانی کرد و گفت: وجود معلم خوب از مدرسه هم مهمتر است زیرا معلم می‌تواند جبران کنده کاستی‌ها باشد

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: امید است در برنامه هفتم کسری کمبود به جا مانده از گذشته جبران شود.

صحرایی گفت: استان مرکزی استانی پرافتخار، نخبه پرور، علمی و دینی است و دانشگاه این استان مرکزیت برای چند استان دارد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی در انتخاب و جذب مشارکت خیران و جذب منابع جزو پیشتازان در کشور است.

۲۲۷ هزار دانش‌آموز در۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در سال تحصیلی امسال در استان مرکزی به تحصیل مشغول بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha