۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 908
کد خبر: 85517596
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویدادهای هنر هفتم؛ از موفقیت‌های جهانی تا حضور ثریا قاسمی در گیشه

تهران- ایرنا- حسن پورشیرازی بهترین بازیگر فستیوال فیلم ترانسیلوانیا برای بازی در فیلم سینمایی «پیر پسر» شد، فیلم کوتاه «تاری» به کارگردانی صحرا اسداللهی در اولین اکران جهانی خود به جشنواره کانادا راه یافت. همزمان در آستانه اکران «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان در گروه سینمایی هنروتجربه از پوستر این فیلم رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شب گذشته در اختتامیه‌ فستیوال فیلم ترانسیلوانیا در کشور رومانی، حسن پورشیرازی برای بازی در فیلم سینمایی «پیر پسر» ساخته‌ اکتای براهنی، عنوان بهترین بازیگر را از آن خود کرد.

همچنین فیلم سینمایی «پیرپسر» در دومین حضور بین‌المللی خود در بیست و سومین دوره‌ فستیوال ترانسیلوانیا عنوان بهترین اجرا و پرفورمنس را در بخش مسابقه‌ی اصلی دریافت کرد.

نمایش این فیلم سینمایی در این فستیوال با بازی حامد بهداد، لیلا حاتمی، محمد ولی زادگان با هنرمندی حسن پورشیرازی با استقبال و تشویق تماشاگران همراه بوده است.

فیلم سینمایی «پیر پسر» به تهیه‌کنندگی مشترک بابک حمیدیان و حنیف سروری، پیشتر در اولین حضور بین المللی خود نیز در فستیوال فیلم روتردام هلند جایزه بهترین فیلم بخش پرده‌ی بزرگ را از آن خود کرده است.

پخش بین الملل این فیلم بر عهده کمپانی پخش هفت چشمه با مدیریت میلاد خسروی است.

رویدادهای هنر هفتم؛ از موفقیت‌های جهانی تا حضور ثریا قاسمی در گیشه

نمایش «تاری» در جشنواره «چشمِ زن» کانادا

فیلم کوتاه «تاری» به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه‌کنندگی حسن بیوک‌خان در اولین اکران جهانی خود به جشنواره Female Eye Film Festival راه یافت.

«چشم زن»، جشنواره‌ای رقابتی برای فیلم‌سازان زن است که از سال ۲۰۰۱ در وودبریج تورنتو شروع به فعالیت کرده است، در «تاری» صحرا اسداللهی، رزمریم کاظمی، حامد مصباحی، دلوین محمدی، سمیه ثابت‌نیا، پریسا عسگری و وحید نعمت‌الله بازی کرده‌اند.

داستان این فیلم کوتاه درباره مرضیه است که برای آسودگی خاطر شوهرش در لحظات پیش از مرگ، کودکی قرضی را به جای فرزند از دست رفته‌شان به همسرش نشان می‌دهد تا او را از عذاب وجدان از دست دادن فرزندشان رهایی بخشد. پخش بین‌الملل فیلم کوتاه «تاری» بر عهده کمپانی سینه‌راما به مدیریت نشاط باقری است.

«تاری» ۲۸ تیرماه (هجده جولای) در سینما پارادایس به نمایش درمی‌آید. این جشنواره مورد تایید جوایز سینمایی کانادا است.

عوامل «تاری» عبارتند از کارگردان: صحرا اسداللهی، تهیه کننده: حسن بیوک‌خان، مجری طرح و سرمایه‌گذار: شبنم شکروی، نویسنده: رضا فخار، مدیر فیلم‌برداری: وحید ابراهیمی، مشاور کارگردان و طراح لباس: عاطفه صالحی، صدا بردار و طراحی و ترکیب صدا: سامان شهامت، تدوین: جعفر مطلب‌پور، دستیار اول و برنامه ریز: سعید بیات، مدیرتولید: محسن جهان پناه، طراح گریم: نوشین خلج، عکاسان: محمد صادق زرجویان، امیرعلی سیدجلالی، اصلاح رنگ و نور: فربد جلالی، منشی صحنه: صفورا برسان طراح پوستر: محمدصادق زرجویان، طراح صحنه: وحید نعمت الله، پخش بین‌الملل: نشاط باقری.

صحرا اسدالهی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است، «تاری» دومین تجربه او در کارگردانی، پس از «اسپاسم» است. «اسپاسم» که پیشتر در جشنواره‌های ونکوور کانادا، سوییت آمریکا، زنان سئول کره جنوبی، رباط مراکش و موزیک و فیلم‌های مستقل جهان در آمریکا، زنان بیروت و ... روی پرده رفت، جایزه بهترین بازیگر نقش اول جشنواره زنان بیروت را برای صحرا اسداللهی به ارمغان آورد. اسدالهی مستندهای «تست دوربین»، «گلونی» و «عباس داریوش» را هم کارگردانی کرده است.

رویدادهای هنر هفتم؛ از موفقیت‌های جهانی تا حضور ثریا قاسمی در گیشه

پوستر «حبس مجرد» رونمایی شد/ ثریا قاسمی به سینماها می‌آید

در آستانه اکران فیلم سینمایی «حبس مجرد» به کارگردانی محمدحسام حدادیان در گروه سینمایی هنروتجربه از پوستر این فیلم رونمایی شد.

«حبس مجرد» اولین فیلم بلند محمدحسام حدادیان است که با موضوعی اجتماعی به مساله و معظلی در یک خانواده پرداخته است.

فیلم سینمایی «حبس مجرد» پیش از این در جشنواره لیفت آف لندن و لیفت آف توکیو حضور داشت و حال در آستانه اکران در گروه سینمایی هنروتجربه از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «وحید برای فرار از پرداخت مهریه و فعالیت در یکی از سایت‌های شرط‌بندی تصمیم به فرار و خروج غیر قانونی از کشور را دارد که در این مسیر با مشکلاتی روبرو می‌شود.»

بازیگران این فیلم عبارتند از: مهدی کوشکی، سیاوش چراغی‌پور، وحید نیک‌راد، پیمان مقدمی، مهرداد ضیایی، یلدا عباسی، زهرا نامور، علیرضا مویدی، وحید میرزابیگی، زینب شعبانی و با حضور سید جواد یحیوی و با هنرمندی ثریا قاسمی به همراه مرسانا حدادیان و ایلانا حدادیان.

همچنین سایر عوامل فیلم سینمایی «حبس مجرد» عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: ابوالفضل نباتی، تهیه کننده: مهران مهدویان، طراح چهره‌پردازی: نوید فرح‌مرزی، مدیر صدابرداری: علی ذوالفقاری، منشی صحنه: آزاده جهانبخش، طراح صحنه و لباس: میلاد آجودانی، تدوین: شیدا گرجی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: مهرنوش حسینی، طراح پوستر: وحید عبدالحسینی، مدیر تولید: سیامک باحجب و علی رستمی نیا، جانشین تولید: شیما انصاری، مدیر تدارکات: خسرو زنگنه تبار، اصلاح رنگ: محمد حسین اسحاقی، صداگذار: سیاوش حیدری، نویسنده: ابراهیم نصیری، پخش جهانی: یونیرامافیلمز، موسیقی: شهاب سلیمی، طراح لوگو: علی شجاع، فیلمبردار پشت صحنه: محمود ناقل، عکاس: فاطمه تقوی، طراح موشن: سروش محرابیان، مدیر روابط عمومی: محمد زکی زاده.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha